Dag 9: Kamperland - Hoek van Holland - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 9: Kamperland - Hoek van Holland - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 9: Kamperland - Hoek van Holland

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

01 Augustus 2014 | Nederland, Hoek van Holland

Dag 9 : vrijdag 1 augustus 2014
Kamperland – Hoek van Holland: 82,4 km
Gefietst: 4 uur, 7 minuten en 6 seconden
Gemiddelde snelheid: 20,0 km/u

Vannacht heerlijk geslapen en vanmorgen om kwart over 6 opgestaan. De tent was kletsnat van de condens dus die ging bovenop de tas onder het bagagenet. Om kwart over 7 fietsten we weg bij de camping en kregen gelijk de Stormvloedkering voor onze kiezen. Het was een makkie aangezien we de wind vol in de rug hadden (evenals de hele rit vandaag). In Burgh Haamstede gelijk een bakker opgezocht en ter plekke allebei een Zeeuwse Bolus gegeten. 2 stukken appeltaart en 2 stukken rijstevlaai gingen mee in de stuurtas. De bakker zat in een schitterend oud pand en zag eruit als uit grootmoeders tijd en had ook een hele hoek met glazen potten vol met snoep, koekjes en chocolaatjes. Een stukje verderop in de straat zat een Albert Heijn. Hier hebben we een blik aanmaaklimonade gekocht en geld gepind voor de komende dagen. Daarna zijn we door Renesse gefietst en ging het via de Brouwersdam naar het volgende Zeeuwse eiland. Door de duinen en bossen ging het via nog een dam naar het volgende eiland. Hier ging het via een prachtig natuurgebied (de 2 werelden) richting de Maasvlakte. Nu snappen we ook waarom dat natuurgebied de 2 werelden heet. Nadat we het natuurgebied uitfietsten doemde er voor ons een enorme bak ellende op. De Maasvlakte met zijn enorme industrie. Wat een gigantisch terrein is dat. We moesten helemaal naar de andere kant fietsen dwars door deze vlakte om de Fast Ferry naar Hoek van Holland te kunnen nemen. Deze zou om 5 minuten over het hele uur varen maar dat nemen ze met een flinke korrel zout. Wij waren er om kwart voor 11, dus mooi op tijd voor het veer van 5 over 11. Het bord boven de veerstoep gaf aan dat de wachttijd nog 40 minuten betrof. Het was inmiddels aardig druk geworden met vakantiefietsers die ook de LF1 aan het fietsen zijn. Al wachtend op het veer werd er gezellig gekletst. Iets voor 12 uur kwam dan eindelijk het veer en konden we aan de overtocht beginnen. Deze duur zeker een half uur aangezien hij eerst nog 2 tussenstops maakte voordat hij in Hoek van Holland aanmeerde. Hierna was het nog een kwartiertje fietsen naar de camping. Tegen 1uur waren we op de camping en kregen we een plekje toegewezen op het kampeerveld vlak naast het sanitairgebouw. Toen ik ging douchen kwam ik (Mariken) erachter dat ik op mijn schouderbladen verbrand ben. De straal van de douche voelde ik goed. Morgen toch maar een iets minder bloot shirt aantrekken. De fietskleren hangen inmiddels aan de door Tonny gespannen waslijn. Toch nog maar even de fiets op naar het centrum voor wat boodschappen en kijken of ze daar ergens een cafe hebben met wifi. Op de camping hebben ze dat namelijk niet. In het centrum eerst maar eens een lekker ijsje gegeten bij de ijssalon en daarna bij de Lidl inkopen gedaan. We eten vanavond een rijstschotel met shoarmavlees en Tonny als toetjes een vanillepudding. Ik heb als toetje een chocoladepudding. Uiteraard zijn er ook weer een zak chips, chocohazelnoten, een zakje pepitanotenmix en wat flesjes frisdrank gekocht. Voor morgenvroeg hebben we een zak bruine bollen meegenomen zodat we voordat we vertrekken wat kunnen eten. Voor de wifi hebben we plaatsgenomen bij het internetcafé Prins Hendrik. Onder het genot van een koud colaatje kunnen we hier het verslag online zetten. Morgen fietsen we ongeveer 120 km door de duinen naar Schoorl. Hier hebben wij een overnachting bij Vrienden op de Fiets geregeld.