Dag 13: Groningen - Erm - Reisverslag uit Holsloot, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 13: Groningen - Erm - Reisverslag uit Holsloot, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 13: Groningen - Erm

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

06 Augustus 2014 | Nederland, Holsloot

Dag 13 : dinsdag 5 augustus 2014
Groningen -Erm : 96,2 km
Gefietst: 4 uur, 59 minuten en 5 seconden
Gemiddelde snelheid: 19,2 km/u

Vanmorgen om 7 uur opgestaan en rustig ingepakt en aangekleed. Om 8 uur zaten we in de ontbijtkamer aan een uitgebreid ontbijt. Verschillende soorten brood, geroosterd brood, crackers, yoghurtje, eitje en diverse soorten beleg. Alles ging op. Daarna met Henk samen de fietsen opgehaald in de garagebox om de hoek en vervolgens de fietsen opgetuigt. Om kwart voor 9 vertrokken we via het park richting de zuidkant van Groningen. Net buiten Groningen kwamen we in een prachtig recreatiegebied waar een schattige molen aan de waterkant stond. Daarna ging het al snel de bossen in richting Assen. Voorbij Assen lagen vlak voor Borger verschillende hunebedden langs de route. Daarna ging het een klein stukje over de heide om vervolgens weer volledig door de bossen naar Emmen te fietsen. Het stukje dwars door het centrum van Emmen hebben we overgeslagen aangezien er markt was en we anders met de fiets aan de hand door de mensenmassa heen moesten lopen. Na Emmen ging het via een iets minder bosrijk deel naar Erm. Hier hebben we op recreatiepark Ermerstrand ons tentje neergezet voor vannacht. Na de installatie en schoonmaakbeurt zijn we naar de boulevard gelopen bij het zandstrand. Hier liggen een indoorspeelpaleis, een cafetaria, een beachclub, een jeugdhonk, een feestzaal en een stukje verderop een skihut (bij de waterskibaan) en nog een restaurant. Kortom…….. vertier genoeg hier. Bij de beachclub zijn we lekker op de loungebanken gaan zitten en hebben we wat te drinken en 2 tosti’s besteld. Ondertussen schrijf ik dit verslag en zit Tonny te genieten van het uitzicht op het strand. Daar wordt volop gevolleybald, gezwommen en geluierd. Een stukje verderop het meer zien we waterskiërs voorbijkomen aan de waterskibaan. Vanavond halen we een frietje met een broodje hamburger bij de snackbar. Morgen gaat het richting Ootmarsum voor wederom een camping.