Dag 14: Erm - Ootmarsum - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 14: Erm - Ootmarsum - Reisverslag uit Ootmarsum, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 14: Erm - Ootmarsum

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

06 Augustus 2014 | Nederland, Ootmarsum

Dag 14 : woensdag 6 augustus 2014
Erm - Ootmarsum: 103,7 km
Gefietst: 5 uur, 27 minuten en 45 seconden
Gemiddelde snelheid: 18,9 km/u

Vanmorgen om 6 uur opgestaan en dit keer al om kwart voor 7 op de fiets. Eerst maar eens naar Coevorden. Hier waren we rond half 8. Eerst nog even langs de pinautomaat en jammer genoeg was het nog te vroeg voor de bakker. Dan maar verder naar Hardenberg. Hier waren we rond half 9 en daar was de bakker gelukkig wel open. Wat vulkoeken, appelflappen en ham/kaas croissants gekocht. De croissants hebben we gelijk opgegeten en de rest ging mee voor onderweg. Een paar kilometer voor Ommen moesten we volgens de route linksaf het spoor over. Nou……….. dat mocht/kon dus niet. De hele spoorlijn tussen Ommen en Marienberg werd vervangen. We moesten helemaal doorfietsen naar Ommen om van daaruit terug te fietsen naar de route. Dat was een omweg van ruim 5 kilometer!! In Den Ham werden we vervolgens ook nog getrakteerd op een rommelmarkt die precies in de straat van de fietsroute opgesteld was. We moesten dus van de fietst en lopend hier doorheenn. Om 11 uur was het tijd voor een terras. Deze vonden we in ……… let op!!.......... Westerhaar-Vriezenveensewijk. Probeer dat je kinderen maar eens te leren als ze gaan praten en moeten leren zeggen waar ze wonen. De colaatjes smaakten in ieder geval prima! Daarna vervolgden we onze weg verder naar Geesteren, Tubbergen en uiteindelijk kwamen we rond 13 uur aan in Ootmarsum. Hier nog even een heuveltje over (de Kuipersberg) om op de camping “de Kuipersberg” te komen. Hier hing bij de receptie dat deze enkel open is van 17-18 uur. Nieuwe gasten moesten maar even op het informatiebord kijken en zelf op de camping een leeg plekje zoeken. Tussen 17 en 18 uur moet je dan door komen geven op welke plek je staat en afrekenen. Er waren zat plekken vrij op de camping en we hebben een mooi plaatsje uitgekozen met een boel privacy, een stroompaal en een waterkraan. De douches en toiletten bevinden zich in een container en zien er prima uit. Ook hier moet je 50 cent in de muur stoppen om water te krijgen. Gelukkig was er iemand bij een caravan aanwezig en die kon een euro wisselen voor 2 munten van 50 cent. We konden eindelijk douchen. Na het douchen op de fiets naar Ootmarsum voor de boodschappen. Bij Albert Heijn het nodige ingeslagen en vanavond koken we zelf.Vannacht gaat het hier volgens een inwoner van Ootmarsum regenen. Hopelijk valt het mee want alles is hier kurkdroog. Morgen willen we naar Vorden fietsen om van daaruit het laatste stuk naar huis te fietsen.

• 06 Augustus 2014 - 19:25

Jan:

Hallo fietsers,

Vanuit Oostenrijk lees ik dat het goed gaat met jullie fietstocht.
    Niet te geloven dat jullie alweer bijna thuis zijn, dat gaat echt snel.
    Nederland toch een klein land.

Tom en ik gaan fietsend de hoogte in hier in Oostenrijk, we gaan al over de 3000 hoogtemeters heen.

Geniet ze nog de laatst dagen.

Gr.
    Jan