Dag 1 Ewijk - Kessel - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 1 Ewijk - Kessel - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 1 Ewijk - Kessel

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

24 Juli 2014 | Nederland, Reuver

Dag 1: donderdag 24 juli 2014
Ewijk – Kessel : 112,7 km
Gefietst: 5 uur, 36 minuten en 48 seconden
Gemiddelde snelheid: 20,0 km/u

Vanmorgen om kwart voor 8 stapten we op de fiets om gelijk maar met een afwijking van de route te beginnen. Niet via de dijk naar Nijmegen en door de stad naar Mook, maar via Alverna, St.Walrick, Heumen naar Mook. Qua kilometers maakte het geen verschil, maar qua drukte natuurlijk enorm. In Middelaar stond een hele mooie oude antieke bestelauto. Aangezien Tonny het dorp Middelaar nog nooit had gezien maakte we een klein lusje door het leuke rustige dorpje heen. Na Milsbeek hadden we even niet goed opgelet en misten we een weggetje naar rechts. We kenden de weg dus in Gennep kwamen we vanzelf weer op de route terug. Door het buitengebied langs de Maas ging het naar het veer bij Afferden (L). Via een stukje Brabant ging het naar het veer bij Vierlingsbeek. Dit was het 1e fotomoment voor het behalen van de oorkonde van de Ronde van Nederland. Via Well ging het vervolgens naar het fiets-voetveer bij Blitterswijck. Hierna volgde een prachtig fietspad langs de Maas naar het veer in Broekhuizen. Hier hebben we op een gezellig terras onze 1e pauze gehouden. Uiteraard werd er een verfrissende cola besteld. Hierna ging het met het veer naar de overkant (Arcen) en stonden we ineens voor de Hertog Jan Brouwerij. Naast de brouwerij was zelfs een proeverij cafe waar de pijplijn met bier vanaf de brouwerij rechtstreeks naar binnen ging. Vanaf Arcen ging het via een prachtig bosgebied naar Velden en via de uiterwaarden naar Venlo. Hier een stukje door het centrum om vervolgend via de spoorbrug naar de andere kant van de Maas te fietsen. Via Baarlo kwamen we om 14.15 uur in Kessel aan. De SVR-camping Oda Hoeve die wij op het oog hadden voor vandaag was snel gevonden. We werden zeer hartelijk ontvangen door Kees (de eigenaar) en hij had een heel mooi plekje voor ons. We moesten eerst maar eens meelopen voor een lekker fris glas cola van het huis en het invullen van de registratiepapieren. Het bedrag dat we voor een nachtje op deze camping moeten betalen bedraagt slechts 10 hele Euro's. Dit alles vond plaats in een prachtig verbouwde schuur die ingericht was als bar/recreatieruimte. Er hing een mooie grote tv en we vroegen aan Kees of deze aan kon op de Tour de France. Geen probleem!! Vervolgens werden wij naar onze plek gebracht en hebben we de tent opgezet en ingericht. Het is een prachtige camping met heel veel mooie plaatsen. Het is redelijk vol met caravans (veel 60+) en we hadden gelijk veel aanspraak. De mensen willen alles van ons weten en spreken hun ontzag uit als ze horen hoeveel kilometers we vandaag gefietst hebben. Nadat we ons opgefrist hadden hingen we de fietspullen aan onze fietsen om te drogen/luchten. Gelijk werd er door onze achterburen aangeboden om gebruik te maken van hun droogmolen. Dit hebben wij vriendelijk afgeslagen aangezien alles al prima aan de fietsen hing. Inmiddels had Kees de tv al voor ons aangezet op de Tour de France en zitten we dit te kijken en ondertussen dit verslag te schrijven. Na de etappe van de Tour bekijken we wat we doen met het avondeten. We kunnen alle kanten uit. Op 200 meter de beroemde friettent op de kruising van Kessel. Daar pal tegenover de MacDonalds. Op 500 meter een Coop supermarkt voor de boodschappen en op 800 meter een chauffeurscafé waar je volgens Kees voor 15 Euro perfect te eten krijgt. Keuze genoeg dus. Inmiddels is er nogal wat bewolking aanwezig en hopelijk blijft het vanavond droog.

• 24 Juli 2014 - 20:25

Jan:

Hallo fietsers,

Hoorde van Rene dat jullie plannen noodgedwongen gewijzigd zijn in rondje Nederland.
    Ton, rustig aan doen op zijn tijd, hè!
    Veel fietsplezier, ik zal jullie tocht volgen.

Groetjes,
    Jan