Dag 3: Dinant (B) - Florenville (B) - Reisverslag uit Florenville, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 3: Dinant (B) - Florenville (B) - Reisverslag uit Florenville, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 3: Dinant (B) - Florenville (B)

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

24 Juni 2013 | België, Florenville

Dag 3: 24 juni 2013
Dinant (B) – Florenville (B)
Afstand: 107 km
Gefietst: 7 uur en 26 minuten
Gem. snelheid: 14,3 km

Gisteravond in Dinant bij een Creperie gegeten. Tonny een Crepe Ananas en ik een Crepe met verse vruchten. Die gingen erin als…… pannenkoek! Daarna nog ff een rondje door het centrum gelopen (een grote bouwput) en lekker tv gekeken op onze kamer. We hebben heerlijk geslapen en rond half 7 zijn we opgestaan. Om 7 uur zaten we aan een zeer uitgebreid ontbijtbuffet (gratis!). Met ons buikje rond vertrokken we om 8 uur met de fiets uit Dinant. Na 6 km begon het gedonder al! Nee… geen slecht weer, maar het klimwerk!!! De zwaarste/steilste klim van de hele fietsroute naar Barcelona zou na ongeveer 10 km voor onze wielen verschijnen. Het klom inderdaad behoorlijk en wij waren voorbereid op een hele pittige klim waarbij we eventueel wel af zouden moeten stappen. We kwamen boven, we daalden weer, we gingen weer naar boven en daalden weer etc. etc. En wij maar denken…….. waar blijft nou die spectaculaire zware klim??? Inmiddels zaten we al op 40 km en we concludeerden dat die dus al achter ons lag. Zo zwaar was ie dus ook weer niet. Zelfs niet met ieder zo’n 30 kg bagage aan de fiets. Na 50 km hebben we in Gembes bij een reeds opgeheven B&B lunchpauze gehouden. We konden er thee drinken en ze boden aan om soep voor ons te maken. We hadden het koud dus ……….. soep! Ondertussen wat zitten kletsen met de eigenaren van de B&B. Toen die hoorden dat wij nog helemaal naar Florenville wilden doorfietsen werd er bedenkelijk gekeken. We kregen te horen dat alleen zeer getrainde fietsers dat voor elkaar zouden krijgen. Het gaat immers tot aan Verdun alleen maar op en af in deze streek. Nou vinden wij dat wij wel degelijk zeer getrainde fietsers zijn, maar het bracht ons aan het twijfelen of we dan wel een beetje op tijd op de camping zouden arriveren. Snel in de boekjes gekeken van Paul Benjaminse en besloten dat we op safe wilden spelen en dus voor een hotel of B&B gaan. De eigenaresse heeft voor ons naar B&B a l’Oree du Bois in Florenville gebeld. We konden terecht. We konden tussen 17 en 18 uur arriveren (zoals wij dachten aan te komen). Het 2e stuk van de route ging echter beduidend makkelijker (voor zover je over makkelijk kunt spreken) en we waren al voor 17 uur bij de B&B. Even bellen met de eigenaresse hoe er precies te komen en om 17.15 uur zaten we aan een heerlijk glas cola. Daarna werden we naar onze riante kamer gebracht. Lekker gedouched en van Monique (de eigenaresse) mochten we voor onze fietskleren de wasmachine gebruiken (stonken we zo???). Maar goed…… dat slaan we dus niet af. Als het goed is hangen die nu buiten aan de waslijn te drogen of anders binnen bij de kachel. Morgenvroeg om half 8 worden we aan het ontbijt verwacht en liggen onze fietskleren weer schoon en droog klaar. Monique bood aan om iets voor ons te koken maar we mochten ook zelf iets klaarmaken. Wij hebben dus om een waterkoker gevraagd en een overheerlijke noodmaaltijd (pasta Carbonara) klaargemaakt. Tonny ligt tv te kijken (Lingo, want ze hebben hier gewoon satelliet tv met Nederlandse zenders) en ik schrijf dit verslag. Morgen fietsen we naar Charny sur Meuse. Hier staan mijn ouders op de camping en voegen wij ons dus graag bij. Hopelijk is het weer ons morgen ook weer zo goed gezind en blijft het droog. De wind is in ieder geval een heeeeel stuk minder. De benen voelen na deze toch wel zware etappe een beetje moe aan, maar alles gaat nog steeds uitstekend!!!

• 24 Juni 2013 - 21:48

Martijn:

Daaag,

Mooi dat het goed gaat! Thuis gaat het ook nog steeds goed. Vandaag is het voor de tweede dag gelukt eten op tafel te krijgen, en verder heb ik de hele dag geleerd. Voor vandaag geldt hetzelfde als gister, nog geen ongeregeldheden. Morgen herkansing excel, dat wordt niks (ik waarschuw maar vast,) maar dat maakt niet zoveel uit, valt geen studiepunt meer op te halen. Verder gaat het leren wel goed, gelukkig.

Succes he, en doe ze de groeten!

• 24 Juni 2013 - 23:00

Jan:

Mooi is dat, een zware klim die meevalt! Dan moet de rest van de tocht wel een makkie worden. Morgen Frankrijk in? Hopelijk wordt het weer dan beter.
    Veel succes en geniet ervan.

Doei jan

• 25 Juni 2013 - 08:30

Wendy:

Zo te lezen gaat het jullie goed af!! En ook nog geen klachten!! Toppie!!
    Echt super!! Geniet ervan!!

Groetjes,
    Wendy

• 26 Juni 2013 - 19:51

Lianne Kroes:

Leuk om te lezen hoe jullie fietsavontuur verloopt.
    Het lijkt me wel een geweldige ervaring.sssssssssssst laat Martijn en Rowan het maar niet horen.
    Je wordt direct voor GEK verklaard ;-)

Het koken gaat Martijn prima af,jullie kunnen met een gerust hard vaker zo`n reis ondernemen.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.

Toi Toi!