Dag 2: Beverlo - Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 2: Beverlo - Dinant - Reisverslag uit Dinant, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 2: Beverlo - Dinant

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

23 Juni 2013 | België, Dinant

Dag 2: zondag 23 juni 2013
Beverlo (B) – Dinant (B)
Afstand: 128 km
Gefietst: 7 uur en 36 minuten
Gemiddelde snelheid: 16,8 km/u

Vanmorgen om 7 uur opgestaan en de tassen weer ingepakt en aan de fietsen gehangen. Om half 8 zaten we samen met John en Marga aan een zeer uitgebreid en overheerlijk ontbijt. Er stond zoveel op tafel dat je bijna geen keuze kon maken. Om klokslag 8 uur stapten we op de fiets en werden we uitgezwaaid. Met de weersvoorspellingen viel het gelukkig mee. Het was droog en er scheen een flauw zonnetje maar het waaide nog steeds behoorlijk. Vandaag toch maar vertrokken met de armstukken en de windblocker. We zaten al snel weer op de kaarsrechte fietspaden van de Ravel 2. Deze hebben we de hele dag gevolgd. Het voordeel van de Ravel route is dat deze op voormalige spoorlijnen liggen en dus nooit meer dan ca. 1.5/2% omhoog lopen. Maar met een pittige tegenwind (kracht 4/5) valt dat toch niet mee. Onze inspanningen werden vlak voor Namur (Namen) beloont met een prachtige lange afdaling naar Namur. Hier was het vanwege diverse wegopbrekingen even zoeken naar de juiste route. Maar een GPS doet wonderen en dan heb je die zo weer gevonden. Inmiddels waren we dus bij de Meuse (Maas) gearriveerd en vanaf hier zijn we over een jaagpad wat erlangs loopt naar Dinant gefietst. Onze keus om naar Dinant te fietsen en niet te stoppen in Godinne ,zoals gepland was, kwam door de slechte weersvooruitzichten die er voor vanavond en morgen gegeven worden. In Godinne was namelijk alleen een camping en aangezien wij eigenlijk geen zin hebben in een kletsnatte tent hebben we besloten om in Dinant lekker een hotel te nemen. Inmiddels was het gaan regenen en hebben we voor de laatste 10 km toch maar de regenkleding aangedaan. Na 5 minuten was het echter (gelukkig) alweer droog en begon de zon weer te schijnen. Om half 5 reden we Dinant binnen en hebben we in de GPS het IBIS Hotel opgezocht en ons hiernaartoe laten leiden. Terwijl ik binnen een kamer aan het regelen was brak er buiten weer een lekkere bui los. We hebben een prima kamer incl. ontbijt met uitzicht op de Meuse. Onze fietsen staan schuin tegenover onze kamer in een afgesloten servicekamer van het hotel. Die staan dus perfect en veilig achter slot en grendel. Voor het avondeten lopen we zo het stadje in. Er zijn hier eetgelegenheden in overvloed, dus dat komt wel goed. Morgen staat de zwaarste rit door de Ardennen op het programma richting Herbeumont. Deze hebben we dus mooi met 10 km in weten te korten door vandaag die 10 km door te fietsen naar Dinant. Hopelijk pakt het weer voor morgen ook weer anders uit dan de voorspellingen. Fietsen in droge omstandigheden vinden wij toch iets prettiger. En dat is ons vandaag in ieder geval gegund geweest. Alles voorloopt nog steeds voorspoedig. Het vakantiegevoel begint al te komen en de eerste medefietsers richting het zuiden hebben we al ontmoet.

• 23 Juni 2013 - 19:55

Martijn:

In het prachtige, oh zo zonnige Ewijk is het rustig. Er is nog geen politie aan de deur geweest, en de brandweer heeft zich ook nog niet laten zien. Vandaag voor de eerste- en vast niet de laatste keer- gefrituurd. Morgen gaan Wesley en ik wat boodschappen doen (en ja, we zullen de bonnetjes goed bewaren).

Het concert van Bruce Springsteen duurde 3 uur en 20 minuten en was geniaal!

Succes en veel plezier morgen

• 23 Juni 2013 - 23:17

Rene:

Leuk verslag weer !
    Goed dat vandaag alles vlekkeloos is verlopen, hopelijk blijft het weer jullie goed gezind.
    Ik ben benieuwd wat de dag van morgen jullie gaat brengen, geniet ervan.

• 24 Juni 2013 - 14:38

Carolien:

Fijne vakantie, succes vandaag in de Ardennen!