Dag 17: Pézenas (Rustdag) - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 17: Pézenas (Rustdag) - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 17: Pézenas (Rustdag)

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

08 Juli 2013 | Frankrijk, Pézenas

Dag 17: 8 juli 2013
Pézenas (F) RUSTDAG
Afstand: 0 km
Gefietst: 0 uur en 0 minuten
Gem. snelheid: 0 km/u

Gisteren tegen de avond (nadat we de tour hadden zitten kijken) zagen we ineens 2 bekende fietsers aankomen. Het is het stel uit Leiden dat we nu al voor de 3e keer op een camping treffen. Zij blijken momenteel dus toch hetzelfde etappeschema te hanteren als wij. De 1e keer troffen we ze in Le Puy en Velay, de 2e keer in St. Ambroix en nu dus hier in Pézenas. Ook zij hebben vandaag hier hun rustdag. Gisteravond hebben we lekker gegeten in het restaurant. En……. Spotgoedkoop! Waar kun je tegenwoordig nog in een restaurant eten voor E. 9,50 p.p (E. 7.50 voor het hoofdgerecht en E. 2,00 voor het nagerecht)!!?? Vooral het toetje was voor Tonny een hele uitdaging. Ik ging op safe en bestelde gewoon een Creme Brulee (met puntje citroencake erbij!). Tonny dacht…….. laat ik eens iets onbekends pakken. Het werd iets met Cocos. Krijgt hij een glazen kommetje met daarin een kleine cocosnoot. Het kapje lag er los op (dacht hij) en er zat iets van een vulling in. Maar met geen mogelijkheid kreeg hij dat kapje eraf. Ik had ondertussen mijn toetje al op toen het hem eindelijk lukte. Het was gevuld met Cocosijs (of iets dergelijks). Het was zo hard bevroren dat het kapje dus mee vastgevroren was. Het smaakte uiteindelijk prima, maar de volgende keer gaat hij denk ik toch maar weer voor iets bekends. Aangezien we vandaag niet vroeg op hoefden te staan konden we ook later naar bed (dachten we). Maar een onweersbui rond half 10 zorgde er toch voor dat we de tent in moesten. Dus dan maar gelijk het bed in. Vanmorgen wel uitgeslapen tot half 8. En dit keer hoefde er niets ingepakt te worden dus hebben we rustig ons ontbijt bij de tent kunnen eten. Rond 9 uur zijn we toch nog een klein stukje op de fiets gestapt om 1.5 km verderop bij de Carrefour boodschappen te doen. Om 10 uur zijn we Pézenas ingelopen (5 minuten lopen vanaf de camping). Dit is echt een heel leuk stadje met een lekker toeristisch oud centrum. Het stikt er van de Bijouteriewinkeltjes, Kunstwinkeltjes, Koek-en snoep winkeltjes (streekprodukten), terrasjes, restaurantjes en natuurlijk ijssalons. Zo’n ijssalon kun je natuurlijk niet zomaar voorbij lopen en dus werden er 2 ijsjes gekocht. Bij de Tabac (een soort Primera) hebben we de Telegraaf van vandaag gekocht en een kaart voor de moeder van Tonny. Een terrasje pakken is hier een heel stuk minder leuk als voorheen. Voor 2 colaatjes moesten we hier E. 7.20 afrekenen!!!! Nou……….. we zijn dus extra lang op dat terras blijven zitten met onze colaatjes. Op de terugweg naar de camping zagen we nog een hele mooie “fiets”staan (zie foto). Aan het begin van de middag zijn we op de camping het zwembad ingedoken. Daarna bij de tent even wat gegeten (Donuts) en weer terug naar het zwembad. Op weg naar het zwembad werden we door de jongeman van de receptie erop gewezen dat we vanavond om 18 uur kameel kunnen rijden op de camping. Dat zou voor ons eens wat anders kunnen zijn dan rijden op een fiets. We hebben er echter vriendelijk voor bedankt. Na het zwemmen zijn we bij het stel uit Leiden op het terras van het restaurant gaan zitten. Hier hebben we de rest van de route nog bekeken (zij blijken totdat wij afbuigen naar de zee dezelfde etappes te fietsen), wat gelezen en op internet gesurfed. Nu gaan we ons avondeten klaarmaken (Chili Con Carne met rijst) en daarna rustig alvast het een en ander inpakken wat we niet meer nodig hebben. Vanavond gaan we in ieder geval weer op tijd naar bed want morgen willen we weer vroeg op pad. Er staat ons een rit te wachten van ongeveer 85 km met op het eind nog een klimmetje.

• 10 Juli 2013 - 12:23

Wendy:

Hi Bikkels,

wat gaat het ontzettend goed met jullie fietstrip zeg. Respect hoor!!!
    Ik zit echt genietend te lezen. Wat een ervaring. En gelukkig nog geen klachten!!
    Ga zo door met fietsen en natuurlijk ook met het schrijven ;-)

Groetjes,
    Wendy