Dag 7: Kemmel - Bredene - Reisverslag uit Bredene-aan-Zee, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 7: Kemmel - Bredene - Reisverslag uit Bredene-aan-Zee, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 7: Kemmel - Bredene

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

30 Juli 2014 | België, Bredene-aan-Zee

Dag 7 : woensdag 30 juli 2014
Kemmel(B) –Bredene (B): 89,4 km
Gefietst: 4 uur, 17 minuten en 04 seconden
Gemiddelde snelheid: 20,8 km/u

Gisteravond redelijk op tijd naar bed en vanmorgen om 6 uur opgestaan. Alles weer ingepakt, beiden een Snelle Jelle naar binnen gewerkt en om kwart over 7 vertrokken. Via allerlei heuveltjes (en een enkel pittig klimmetje) fietsten we naar Poperinge in de hoop daar een bakker te vinden. Helaas. In het hele dorp 2 bakkers en beiden gesloten. Dan maar weer verder in de hoop dat we onderweg nog iets tegenkomen. Inmiddels waren we de heuvels uit en werd het weer vlak. Dus komen er in Belgie ook weer kanalen op je pad. Langs de Ijzer ging het tegen de wind in naar Diksmuide. Daar zijn we toch maar even van de route afgegaan en het centrum ingefietst om een bakker te zoeken. We hadden inmiddels al ruim 2 uur gefietst en hadden best wel honger. Gelukkig was er al snel een bakker gevonden en die had een hele grote vitrine vol met allerlei lekkers. Er werden 2 koffiebroodjes en 2 puddingkoeken besteld. De koffiebroodjes werden gelijk opgegeten en de puddingkoeken gingen de stuurtas in. Langs het kanaal ging het vervolgens verder door voornamelijk polders. Overal lagen restanten van loopgraven en bunkers uit de 1e Wereldoorlog. En her en der militaire begraafplaatsen en monumenten. Via een kaarsrecht gravelpad ging het recht tegen de wind in kilometers lang naar Nieuwpoort waar we dus aan de kust kwamen. Via alweer een fietspad langs een kanaal ging het met de wind van opzij met tegen de 30 km/u achter de drukke badplaatsen langs naar Oostende. We hadden zo’n hoog tempo omdat de receptie van de camping tussen 12 en 14 uur gesloten is en wij anders net tijdens de pauze aan zouden komen. In Oostende staken we over naar Bredene en we hadden nog 25 minuten om de camping te zoeken. Via het fietspad langs de boulevard ging het naar het centrum alwaar we de camping snel gevonden hadden. 10 minuten voor 12 (mooi op tijd dus) stonden we bij de receptie en mochten we een plekje op 1 van de 2 tentenvelden uitkiezen. Wij kozen voor het grootste veld (tevens ook het meest gevulde) omdat hier de plaatsen afgescheiden werden van elkaar door heggen. Zo heb je net ff wat meer privacy. Daarna de wasmachine opgezocht want we hadden een muntje gekocht om al onze kleren eens goed te wassen. Alle machines (4 stuks) waren bezet en we zijn dus eerst maar gaan douchen. Toen we klaar waren met douchen was er inmiddels ook een machine beschikbaar en onze was ging er gelijk in. Het programma duurde 45 minuten dus we zijn rustig bij de tent gaan zitten om onze puddingkoeken op te eten. Nadat we de was aan de waslijn (die we tussen een paal en Tonny’s fiets gespannen hadden) gehangen hadden zijn we naar de boulevard gelopen. Bij de Albert Heijn hebben we avondeten, drinken en wat te snoepen gekocht. Aan de overkant van de staat was een doorgang naar het strand en daar zijn we natuurlijk ook nog naar toe gelopen. Het was er erg lekker dus we zijn er een goed half uur in het zand blijven zitten. Rond 3 uur zijn we via het centrum van Bredene teruggelopen naar de camping. De was was inmiddels droog en kon van de lijn. Met wat improviseren lukte het om een stroomvoorziening te krijgen tot aan de plaats van onze buren die niet aanwezig waren. Daar hebben we dan ook het netbook opgeladen. Ondertussen zaten we lekker te genieten in het zonnetje. Om half 6 werd het tijd voor ons avondeten. De kookspullen kwamen voor het eerst deze vakantie uit de tassen. We hadden heerlijke gemarineerde kipblokjes en gemarineerde krieltjes. Als groente hadden we een bak sla. Daarna hadden we als toetje een bakje aardbeienyoghurt. Na het eten de gebruikelijke afwas en alle keukenspullen weer in de tassen. Morgen fietsen we onze laatste etappe door Belgie en eindigen we als alles volgens planning verloopt in Nederland bij Westkapelle. Om hier te komen gaan we ook nog een stukje met de veerboot van Breskens naar Vlissingen.