Dag 16: Brissac - Pezenas - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 16: Brissac - Pezenas - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 16: Brissac - Pezenas

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

07 Juli 2013 | Frankrijk, Pézenas

Dag 16: 7 juli 2013
Brissac (F) – Pezenas (F)
Afstand: 63,7 km
Gefietst: 3 uur en 33 minuten
Gem. snelheid: 17,9 km

Gisteravond nog een rondje over de camping gelopen. En ineens zagen we een bekend tentje en fiets. Er was niemand aanwezig dus we dachten die zit vast op het terras. En ja hoor…. Daar zat onze medefietser richting Barcelona die we onderweg al een keer voorbij gefietst waren en die in Meursault bij ons op de camping stond. Hij ging voor de “makkelijke route” via Lyon en de Ardeche. Die “makkelijke route” was volgens hem toch niet zo makkelijk geweest en hij had er veel moeite mee gehad. Maar gelukkig is voor hem ook het ergste leed geleden en het echte klimwerk achter de rug. Vanmorgen zijn we om half 6 opgestaan en om 6.45 uur zaten we op de fiets. Dit alles om voor de echte warmte in Pezenas te zijn. Het begon gelijk met een klimmetje dus we waren gelijk op temperatuur. Daarna daalde het langzaam via een prachtige kloof naar St. Guilhem en St. André. Bij St. André reden we het heuvelgebied uit en de wijnvelden in. Bij Nebian moesten we toch nog even een paar kilometer klimmen, maar dat was ook echt het laatste. Rond 11 uur arriveerden we in Pezenas bij Camping Saint Christol. Lekker op tijd dus, en……….. voor de grote warmte! We werden hartelijk ontvangen door een jongeman en ik denk zijn moeder. We kregen een mooi plekje toegewezen met veel schaduw (tot halverwege de middag in ieder geval, daarna iets minder middels een wat kleiner boompje) tussen de andere Nederlanders. Maar voordat we naar onze plaats mochten moesten we eerst plaatsnemen voor een lekker koel blikje Cola van het huis. Helemaal top!! De tent stond daarna weer in een vloek en een zucht. De laptop en de mobiel mochten bij de Nederlandse buurvrouw aan het stroom en vervolgens zijn we het zwembad ingedoken. Heerlijk!! Bij de jongeman aan de receptie heb ik vervolgens een muntje gekocht voor de wasmachine en de was is inmiddels schoon en hangt aan de waslijn. In de kantine hangt een groot scherm waarop de Tour de France te zien is. Je snapt natuurlijk wel dat we daar naar kijken. Vanavond eten we op de camping in het Restaurant. Ze serveren hier Plat du Jour voor slechts E. 7,50 p.p. Morgen zijn de winkels weer open en kunnen we boodschappen doen en Pezenas bekijken. Jullie snappen dus wel dat wij hier morgen van onze 1e rustdag gaan genieten.

• 07 Juli 2013 - 14:41

Theo De Groot:

moie fotos ok van vallon pont darc

je maken er wel een snelle tocht van...Rene wil jullie volgend jaar wel begeleiden langs de atlantic ocaan

Merge ekkes de groesbeekse heuvel in met de boys mee

au revoir

• 08 Juli 2013 - 18:57

Tonny De Vaan:

Zo, heerlijke rustdag vandaag, toch. Vanaf Pezenas is het nog 234 km naar Argeles sur Mer. Daar hebben jullie nog mooi de tijd voor. Dan alleen nog maar relaxen op het strand daar.

Geniet er van.

A bièntot............