Dag 15: St. Ambroix - Brissac - Reisverslag uit Brissac, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 15: St. Ambroix - Brissac - Reisverslag uit Brissac, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 15: St. Ambroix - Brissac

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

06 Juli 2013 | Frankrijk, Brissac

Dag 15: 6 juli 2013
St. Ambroix (F) – Brissac (F)
Afstand: 82,8
Gefietst: 4 uur en 27 minuten
Gem. Snelheid: 18,6 km/u

Vannacht heerlijk geslapen. Om half 7 opgestaan en de boel weer ingepakt. Iets voor half 8 kwam de beheerster van de camping eraan rijden en gebaarde dat ze ons brood bij zich had. Dit hebben we gezellig op het terras opgegeten. Toen we bijna klaar waren kwam er een kat langs lopen en die begon de inhoud van zijn maag even lekker op te rispen. En je raad het al……….. die kotste hij er ff lekker uit op een paar meter afstand van ons. Om kwart voor 8 zaten we op de fiets. Vandaag hadden we een glooiende route op het programma staan. Elk dorpje dat we tegenkwamen was bovenop een heuvel gebouwd en we hebben heel wat dorpjes gezien. We zitten hier duidelijk in een drukker bevolkt gebied en dat is ook te merken aan het verkeer. Het is lang zo rustig niet meer als voorheen. In St. Hyppolite du Fort hebben we rond het middaguur weer ons gebruikelijke terrasje gepakt en ons voorzien van een lekkere koele Cola. Daarna moesten nog een heuvel over en ging het redelijk vlak richting Brissac. Hier kwamen we tegen 13 uur aan. De receptie was nog tot 14 uur gesloten, maar het restaurant ernaast was open. We besloten om van de gelegenheid gebruik te maken en hebben er alvast ons diner gegeten. Toen we klaar waren met eten was de receptie ook weer open en konden we ons inschrijven. We mochten ook nu weer zelf een plekje uitzoeken dat vrij was. Nadat de tent weer opgezet was wilde ik me gaan douchen. Maar helaas. We zitten hier in een gebied waar het erg droog is en het water schaars. Dus……….. geen water uit de douche overdag. Gelukkig hebben ze hier ook een zwembad, dus we zijn daar maar ingesprongen. En de douche bij de ingang van het zwembad was ook wel lekker om je af te spoelen. Eenmaal terug bij de tent heeft Tonny onze Franse buurman nog geholpen met zijn lege band van de dissel van de caravan. Wij hebben namelijk zo’n fantastisch voetpompje van Leyzine. De buurman ook weer blij en wij hebben voor straks een uitnodiging om wat bij ze te komen drinken. Hopelijk hebben ze iets lekker koels in de koelkast staan, want onze Colaflesjes die in de tassen zaten zijn warm. Niet te drinken dus!! Als wederdienst liggen onze flesjes Cola nu bij de buren in de koelkast. Aangezien het hier erg warm is en de vooruitzichten zo blijven willen we morgen op tijd (vroeg dus) vertrekken.

• 07 Juli 2013 - 14:38

Theo De Groot:

mooi reisverslag..geniet ervan en binnenkort lekkr op strand liggen met blikje cola natuurlijk

veul plezier nog