Dag 6: Velles-sur-Moselle - Fontenoy le Chateau - Reisverslag uit Fontenoy-le-Château, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 6: Velles-sur-Moselle - Fontenoy le Chateau - Reisverslag uit Fontenoy-le-Château, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 6: Velles-sur-Moselle - Fontenoy le Chateau

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

27 Juni 2013 | Frankrijk, Fontenoy-le-Château

Dag 6: 27 juni 2013
Velles-sur-Moselle (F) – Fontenoy le Chateau (F)
Afstand: 90,7 km
Gefietst: 5 uur en 19 minuten
Gem. snelheid: 17 km/u

Vanmorgen om half 6 opgestaan. Het was droog en de tent ook. Alles ingepakt, snel wat gegeten en om 6.45 uur zaten we op de fiets. Vandaag werd het niet zo’n goed weer en na goed een kwartier gefietst te hebben kon de regenkleding al aan. We hebben ongeveer 3 uur in de regen gefietst en toen scheen in een keer de zon. Snel de regenkleding uit, iets gegeten en weer verder. Vandaag een licht glooiende route. In Girancourt hebben we aan het eind van de ochtend bij de Intermarché alvast boodschappen gedaan. Vanaf nu komen we voorlopig niets meer tegen. Vanavond eten we een heerlijke aardappelschotel met spekjes en uitjes. En we hebben ook wat ½ liter flesjes cola en een fles water erbij gekocht. Dat wordt weer smullen! Vanaf Girancourt hebben we ongeveer 30 km langs het kanaal van de Vogezen gefietst. Hierlangs lag een prachtig strak fietspad. Aangezien we stroomafwaarts fietsten was dit dus volledig vlak en bij de vele sluisjes (meer dan 30 stuks!) daalde het lekker. Er kwam geen eind aan pap……je zult daar door heen hebben moeten varen. Daar was je wel even zoet mee geweest. In Fontenay le Chateau verlieten we het kanaal en moesten we nog 2 km heuvel op fietsen naar de camping. Hier aangekomen zelf een mooi plekje opgezocht. Toen we de tent wilden opzetten kwam er een stevige (onweers)bui. De tent moest maar even wachten en wij hebben de bui voorbij laten gaan onder de overkapping van het terras bij de bar. Het was al snel weer droog en zonnig en de tent stond zo. Inmiddels was de campingbeheerster ook gearriveerd en hebben we de formaliteiten afgehandeld. En jaja…….wifi!!! Voor morgenvroeg gelijk maar brood besteld want in de verste omgeving is er niets voorhanden. Morgen gaan we dus wat later op pad dan gebruikelijk, maar dat is niet zo erg. De etappe gaat dan naar Gray en daar houden we ook onze eerste rustdag.

• 27 Juni 2013 - 22:39

Tonny De Vaan:

Dat gaat prima zo, toch? Deze dag dan toch regen, zoals voorspeld. Gelukkig slechts enkele uurtjes en daarna weer zon. De weergoden zijn jullie echt goed gezind hoor. Buiten vandaag, eigenlijk steeds mooi tussen de buien door gefietst.
    "Je krijgt wat je verdient", werd mij altijd verteld, als ik na een verregende vakantie weer aan het werk ging.
    Als die uitspraak klopt, dan hebben jullie het zeker goed gedaan;-)

Als ik het weerbericht voor morgen bekijk, dan zie ik wolken, maar geen druppels. Dat ziet er dus weer positief uit. Doe het lekker rustig aan morgen en geniet van de eerste rustdag.