Dag 7: Fontenoy le Chateau (F) - Gray (F) - Reisverslag uit Gray, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 7: Fontenoy le Chateau (F) - Gray (F) - Reisverslag uit Gray, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 7: Fontenoy le Chateau (F) - Gray (F)

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

29 Juni 2013 | Frankrijk, Gray

Dag 7: 28 juni 2013
Fontenoy le Chateau (F) – Gray (F)
Afstand: 111,25 km
Gefietst: 5 uur en 48 minuten
Gem. snelheid: 19,1 km/u

Vanmorgen om 7 uur opgestaan en alles rustig ingepakt. Het was bewolkt maar droog. Om 8 uur werd ons bestelde brood gebracht en hebben we ontbeten op het terras bij de bar. Om half 9 fietsten we weg. In het begin ging het nog heuveltje op, heuveltje af. In Port sur Saone kwamen we aan de rivier de Saone en daar begon weer een mooi vlak fietstpad langs de rivier. In Scey sur Saone hebben we bij een Carrefour supermarkt wat spulletjes voor de lunch gekocht. Daarna ging het weer verder over het fietspad langs de rivier. Na een paar km gefietst te hebben kregen we ineens een flinke klim voor onze neus. Eenmaal aan de ander kant van de heuvel zagen we wat de reden was. De bootjes mochten door een tunnel onder de heuvel door en wij fietsers eroverheen. Dit hadden we een tiental km verderop nog een keer. Alleen was deze tunnel/heuvel iets langer. Maar ach………. het was verder wel vlak. Het schoot lekker op vandaag. Onderweg nog wel enkele grindbakken (hagelnieuwe paden/wegen die net voorzien waren van een lekkere laag grind) doorgeploegd en een keer volledig gestraald door een voorbij denderende vrachtwagen in zo’n grindbak. Gelukkig kwam hij ons tegemoet en zagen we de ellende op ons afkomen. De laatste 20 km hadden we de wind weer eens vol tegen (kracht 3/4) en heb ik lekker in het zog van Tonny naar de camping in Gray gefietst. Hier kwamen we om 15 uur aan. Het was er redelijk uitgestorven en de campingbeheerder sprak ook van een “catastrofe”. We mochten gaan staan waar we willen en we hebben een mooi met hagen beschut plekje zonder bomen uitgekozen pal tegenover het toiletgebouw en de receptie. De tent staat weer en de douche was weer heerlijk. Langzamerhand druppelen er toch wel kampeerders de camping op. Het is overduidelijk een passanten-camping. Morgen geen rustdag hier, zoals gepland was, maar fietsen we door naar Beaune. We hebben nog geen behoefte aan een rustdag en we zijn steeds vroeg op de campings. Voor ons rust genoeg dus. Zodra het Centraal Massief zich aandient zal dat waarschijnlijk wel anders worden. En als het warm en zonnig wordt ook wel. We kijken per dag hoe het gaat en passen daar onze etappes daar op aan. Alles gaat nog steeds voortreffelijk. Alleen mag het zo langzamerhand wel een beetje mooier weer worden.