Dag 4: Florenville (B) - Charny sur Meuse (F) - Reisverslag uit Charny-sur-Meuse, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 4: Florenville (B) - Charny sur Meuse (F) - Reisverslag uit Charny-sur-Meuse, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 4: Florenville (B) - Charny sur Meuse (F)

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

24 Juni 2013 | Frankrijk, Charny-sur-Meuse

Dag 4: maandag 25 juni 2013
Florenville (B) – Charny sur Meuse (F)
Afstand: 88 km
Gefietst: 5 uur en 30 minuten
Gem. snelheid: 15,9 km/u

We begonnen vanmorgen om 7.30 uur met een heerlijk ontbijt met allemaal eigengemaakte produkten en kaas van de abdij van Orval. Zoals gebruikelijk stapten we om 8 uur op de fiets. In Florenville kregen we gelijk de steilste klim van de dag voor de kiezen (11%). De hele dag ging het op en af. We passeerden de abdij van Orval (een indrukwekkend groot complex), het drukke Montmedy met zijn Citadel (waar markt was en we wat lekkers bij de bakker en 2 flesjes cola bij de Vival gekocht hebben) en het knusse Louppy met een prachtig kasteel en kerk. Het zonnetje liet zich regelmatig zien en het was heerlijk fietsweer. Om 14 uur arriveerden we in Charny-sur-Meuse op de camping bij mijn ouders. Kennelijk te vroeg want mijn vader had het fototoestel nog niet paraat. We moesten dus nog maar een rondje over de camping fietsen en opnieuw aankomen voor de foto. En zo geschiedde. Na een heerlijke douche zitten we nu aan de thee en een stukje chocolade. Daarna zijn we met de auto richting Fort Douamont gereden. Onderweg kwamen we ook nog langs het oorlogskerkhof en het gigantische monument. Eerst een rondje om het fort gelopen en ik vroeg me af of je er ook in kon. Dit bleek het geval. Met een Ipod werden we keurig in het Nederlands door het Fort geleidt. Voor degenen die niet weten wat er in dit geval onder een fort verstaan wordt: een hele grote ondergrondse bunker uit de 1e Wereldoorlog. Heel indrukwekkend!! Voor vanavond is er in een restaurant gereserveerd en slapen we lekker droog in de caravan. Morgen verlaten we de Ardennen en gaan we een licht glooiend gebied in richting Toul.

P.S.
Voor Wendy: Je hebt perfect werk geleverd hoor. Mijn been houdt het prima! Heb de tape zelfs nog niet nodig gehad. Hopelijk in het Centraal Massief ook niet.

• 26 Juni 2013 - 14:40

Tonny De Vaan:

Vandaag, woensdag , jullie route vanaf Toul tegendraads gereden en jawel hoor, op een gegeven moment zagen we twee TCWageningen outfits op vol gepakte fietsen in de verte naderen. in een ontspannen tempootje kwamen jullie ons tegemoet gereden.
    Ondanks de weinige zonne-uren van de afgelopen dagen, zien jullie er toch flink gebruind en afgetraind uit hoor;-)
    Om jaloers op te worden.........
    Na wat gesproken te hebben, zijn we ieder onze weg vervolgd. Wij noordwaarts en jullie zuidwaarts.

In Verdun kwam een Mac Donalds op onze weg en hebben we meteen maar van de gratis wifi gebruik gemaakt en dit berichtje geplaatst.
    Nog een goed en veilig vervolg van jullie fietstocht gewenst en tot horen/ziens.

Tonny en Nelly