Proeffietsen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Proeffietsen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Proeffietsen

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

11 Mei 2013 | Nederland, Swalmen

Zaterdag 11 mei 2013
Sippenaken (B) – Boukoul
Afstand: 131.1 km
Gem. snelheid: 17,3 km/u
Gefietst: 7:34 uur

Na prima geslapen te hebben stonden we vanmorgen om 6 uur op. Alles rustig ingepakt en rond half 8 zaten we op de fiets. Het was prima fietsweer. Om 10 uur waren we in Stolberg. Hier zagen we in het prachtige oude stadscentrum een Konditorei. Tijd voor iets lekkers dus. Het werden 2 Apfeltaschen voor onderweg en 2 kaasbroodjes en 2 koppen thee om in de gezellige eetkamer te nuttigen. Ondertussen gezellig ff kletsen met de Verkauferin. Toen we weer onderweg waren werd het rond kwart voor 1 ineens behoorlijk donder en begon het te regenen. Toch maar even gestopt om de regenkleding aan te trekken. Dat was geen overbodige luxe! Al met al duurde deze bui ongeveer een uur. Daarna klaarde het gelukkig weer op en kon de regenkleding weer uit. In een lekker zonnetje fietsten we langs een snelstromend watertje en via prachtige natuurgebieden bij Vlodrop Nederland weer binnen. Rond half 4 arriveerden we bij Natuurkampeerterrein Raayerhof in Boukoul. Hier werden wij zeer gastvrij onthaald door Bertha (de eigenaresse). We hadden de keus uit 3 mogelijkheden: een plek op het kampeerterrein, een trekkershut op de camping of een gastenkamer inclusief ontbijt van Vrienden op de Fiets. Aangezien onze tent vanmorgen drijfnat ingepakt was viel de plek op het kampeerterrein dus snel af. Het prijsverschil tussen de trekkershut en de gastenkamer was zo klein dat de keus snel gemaakt was: vanavond slapen we op de gastenkamer. Op deze manier liggen we lekker warm en droog en staat morgenvroeg om 8 uur een heerlijk ontbijt voor ons klaar. Een mooie bijkomstigheid is dat onze tent dan ook weer droog mee kan. Al onze natte spullen hangen namelijk te drogen in een grote schuur. Morgen staat onze laatste fietsdag alweer op het programma. De planning is om vanaf Boukoul langs de oostkant van de Maas naar huis te fietsen. Nu maar hopen dat het weer nog een dagje mee wil werken.