Proeffietsen - Reisverslag uit Sippenaeken, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Proeffietsen - Reisverslag uit Sippenaeken, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Proeffietsen

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

09 Mei 2013 | België, Sippenaeken

Donderdag 9 mei 2013,
Ewijk – Sippenaken (B)
Afstand: 148,2 km
Gem. sneldheid: 18,6 km/u
Gefietst: 7:57 uur

De komende 4 dagen staan in het teken van onze “fietsproefvakantie”. We zullen van Ewijk naar de boer in Sippenaken (B) fietsen. Hier blijven we dan vrijdag om gezellig met “Het Tuig” een dagje door te brengen. Zij kamperen hier t/m zondag. Wij fietsen zaterdag en zondag weer met een omweg via Duitsland en de oostkant van de Maas terug naar Ewijk.

Vandaag zijn we via de kortste route (in een nagenoeg kaarsrechte lijn) van huis naar Sippenaken gefietst. Gelijk al een hele beproeving aangezien we de hele weg de wind (kracht 4) tegen hebben gehad. Om 7 uur vertrokken we via de Peel ,waar alles nog weids en open was, en vervolgens richting de Maasplassen bij Roermond. Bij Beegden zijn we deze overgestoken via een fietsroutenetwerk. Over sluizen, bruggetjes en hele mooie fietspaden kwamen we aan de andere kant van de Maas in Linne. Het was inmiddels 12 uur en in Montfort zijn we bij een cafe op het terras gaan zitten. Colaatjes besteld en onze meegenomen krentenbollen gegeten. Vanaf hier ging het door een klein stukje Duitsland richting Brunssum. Het zwaarste stuk van de route begon hier. We moesten nu door de Limburgse heuvels heen. We kregen een paar pittige klimmetjes te verwerken (zowel onverhard als verhard) en hebben onze inspanningen beloond op het terras van de IJssalon in Mechelen. De milkshakes smaakten prima. Snel even gebeld met “de Wei” dat we in Mechelen waren en dus nog ongeveer een klein uurtje nodig hadden om te arriveren. Dus de pan met water om ons te kunnen wassen kon opgezet worden. Op de Kuttingerweg kwamen Wim (pa), Shannon en Twan ons tegemoet gereden met de auto. Zij reden vanaf hier met ons mee voor het laatste stukje. Shannon heeft nog wat foto’s gemaakt van onze laatste kilometertjes. Om klokslag 4 uur arriveerden we moe maar zeker voldaan bij de boer. Eerst iedereen begroet en een heerlijk koel glaasje cola gedronken. Daarna lekker gewassen (de pan warm water stond inmiddels al klaar) en omgekleed. Jeroen was zo vriendelijk geweest om zijn auto op een mooi vlak stukje in de wei te parkeren en wilde deze graag voor ons ergens anders parkeren zodat wij ons tentje daar konden neerzetten. En zo geschiedde! Om half 6 waren we helemaal klaar voor de BBQ bij Wim en Anneke (pa en ma) en de daarop volgende gezellige avond in de voortent van Marcel en Jacqueline samen met de rest van “het Tuig”. Rond half 11 hebben we ons bedje opgezocht en deze 1e dag afgesloten.