Dag 3 Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 3 Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 3 Winterberg

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

03 Augustus 2013 | Duitsland, Winterberg

Vannacht iets minder geslapen vanwege de warmte. Vanmorgen om 8 uur opgestaan en we zagen dat het vandaag beduidend minder mooi weer was. Tijdens het ontbijt begon het te regenen en te onweren. De fietstocht die we vandaag hadden willen maken hebben we dus geschrapt. In plaats daarvan hebben we de auto gepakt en zijn we naar de Kahler Asten (de hoogste berg van het Sauerland, pal tegenover ons hotel) gereden. Hierboven had je een prachtig uitzicht over een stuk van Hoch Sauerland. Er was een korte informatieve wandelroute over de top uitgezet. Deze hebben we dus gewandeld. Na afloop hebben we bij het café een Colaatje gedronken. Eerst buiten op het terras maar dat bleek al snel te koud. Dus met het Colaatje maar weer naar binnen. Omdat we geen kaart van de omgeving hadden en niet wisten waarheen we moesten rijden zijn we teruggegaan naar het hotel. Hier hebben we de 115 km lange fietsroute die we wilden fietsen in de GPS geladen. Bij de receptie voor de zekerheid een overzichtkaart van Hoch Sauerland gekocht en met kaart en GPS-route in de auto gestapt. We hebben de fietstocht dus met de auto gereden ipv met de fiets. En ik kan je vertellen dat we daar absoluut geen spijt van hebben gekregen. Het was een prachtige, maar zeeeeeeeer pittige route. Er zaten heel veel zeer lange en steile klimmen in. Ook afdalingen natuurlijk, maar het wegdek in de afdalingen was niet van al te beste kwaliteit. We kwamen door heel leuke dorpjes en kleine stadjes. Eenmaal terug in het hotel besloten we dat we toch nog een beetje lichaamsbeweging konden gebruiken en zijn naar het Bike-Park en de Sommerrodelbahn gelopen. Onderweg werden we nog even getrakteerd op een flinke bui. Gelukkig waren we al onderaan het Bike-Park en konden we snel een uit de kluiten gewassen prieel induiken. Na de bui zijn we naar de top gelopen en hebben genoten van het gestuntel op de Rodelbahn en het Downhill parcours. Op de terugweg naar het hotel helaas weer een bui. Dit keer konden we schuilen bij het Boomklimpark en een stukje verderop onder een viaduct. Eenmaal in het hotel hebben we onze laptop en e-readers weer gepakt en ons weer gesetteld in de lounche/café.