Dag 2 Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 2 Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 2 Winterberg

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

02 Augustus 2013 | Duitsland, Winterberg

Vannacht heerlijk geslapen. Vanmorgen om 8 uur hebben we heerlijk ontbeten van het buffet. Dit was zeer riant. Er was van alles te krijgen. We hebben het er dus flink van genomen want we hadden vandaag een flinke rit op het programma. We gingen vandaag het rondje Diemelsee fietsen van ca. 95 km. Rond 9 uur zaten we op de fiets en het was al behoorlijk warm. We begonnen met een lange afdaling van een paar km en kregen vervolgens de 1e klim van wel 13% voor de kiezen. Dat was even slikken als je zo een muur voor je ziet opdoemen. Tijdens de klim dacht ik dat ik toch liever een flinke klim in het Centraal Massief met volle bepakking op de vakantiefiets doe. Na de klim volgde weer een hele lange afdaling en ging het via het dal verder richting Diemelsee. Hier aangekomen hebben we het Biker-cafe opgezocht, want het was tijd voor een koude Cola. Het was inmiddels 11 uur en snikheet. Bij het Biker-cafe was het aardig druk met motoren. Veel Ducati's (voor Tonny) en een paar mooie Yamaha's (voor mij). Na deze pauze moesten we toch maar weer eens op de fiets. We waren immers pas op de helft. Wederom via het dal (vlak dus) ging het verder. We dachten nog..... we hebben zoveel gedaald... dan moeten we dat dus ook weer een keer op! En ja hoor.... we sloegen af en er doemde gelijk al een fikse klim van wederom 13% voor ons op. Halverwege deze klim hadden we nog een prachtig uitzicht over de Diemelsee. Na deze klim volgde uiteraard weer een snelle afdaling en dit keer eens gevolgd door gelijk weer een klim. Deze was iets minder van %, maar vanwege de hitte en het fietsen in de volle zon niet minder zwaar. Tijdens deze klim kreeg ik telefoon. Ik dacht gelijk......... dat is Wesley. In ons hotel hebben we namelijk geen bereik en kan hij ons dus niet bellen. Aangezien we overdag fietsen zijn belde hij dus maar tijdens het fietsen. Na kort met hem gesproken te hebben hoefden we nog maar een klein stukje te klimmen. Er volgde een hele mooie lange afdaling naar Brillon-Wald waar we langs een leuk stationnetje kwamen. De route volgde het spoor een heel eind door een prachtig dal. Relatief vlak dus. We kwamen ook nog langs de houtzagerij van Pieper Holz (een klant van mijn werkgever Parketfabriek van Kesteren). Na een korte klim werden we ineens geconfronteerd met een pittige afdaling van 13% met een paar linke bochten erin. Eenmaal beneden vonden we het weer tijd voor een koude Cola en zijn een Gasthof binnengelopen. We mochten er op het terras mee gaan zitten. Na deze korte pauze ging het nog zo'n 15 km behoorlijk vals plat (2-4%) richting Winterberg. In Winterberg vond ik dat we wel een lekkere milkshake en Apfelstrudel verdiend hadden. En zo geschiedde. De laatste 4 km naar het hotel terug hebben we het heeeeeeeeel rustig aan gedaan. Moe maar voldaan kwamen we daar aan en zijn gelijk naar het zwembad gegaan om af te koelen. Maar helaas........ van verkoeling geen sprake. Het water was gewoon warm!! Heel kort nog even buiten op 2 ligbedden gelegen maar het was gewoon te warm buiten. Dus snel naar de kamer en onder de douche. Dat was wel lekker. Daarna met de laptop en de e-readers naar de louncheruimte/bar. Hier is het heelijk relaxen onder het genot van wederom de nodige Colaatjes en Sinas. Om 19 uur mogen we weer aan het dinerbuffet. Ben benieuwd wat er dit keer allemaal te eten valt. Gisteren was het in ieder geval voortreffelijk.