Dag 10: Matour (F) - Saint-Just-en-Chevalet - Reisverslag uit Saint-Just-en-Chevalet, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 10: Matour (F) - Saint-Just-en-Chevalet - Reisverslag uit Saint-Just-en-Chevalet, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 10: Matour (F) - Saint-Just-en-Chevalet

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

01 Juli 2013 | Frankrijk, Saint-Just-en-Chevalet

Dag 10: 1 juli 2013
Matour (F) – St. Just en Chevalet
Afstand: 109,8 km
Gefietst: 6 uur en 39 minuten
Gem. snelheid: 16,5 km/u

Vanmorgen om 6 uur opgestaan want het zou vandaag een warme dag worden. Om 7 uur fietsten we weg uit Matour. Helaas was de bakker nog dicht, dus moesten we met een lege maag op pad. Pas na 20 km fietsen konden we in Le Clayette bij een supermarkt wat kopen. We waren daar om 8.15 uur en de winkel ging pas om 8.30 uur open. Toch maar even dat kwartier wachten, want bevoorradingsmomenten zijn schaars onderweg. Na een half uurtje oponthoud ging het weer verder richting Roanne. Hier waren we al om 11 uur en hebben we een terrasje opgezocht. Onder het genot van een heerlijke cola besloten we om niet naar de camping in Villerest (bij Roanne) te gaan maar door te fietsen naar de eerstvolgende camping in St. Just en Chevalet (40 km verderop). Hierdoor kregen we ook gelijk de 1e klim van betekenis (23 km lang naar 1000m hoogte). Na een paar km geklommen te hebben kwamen we bij een prachtig stuwmeer. Tonny heeft de dam nog even op en neer gefietst om het te bewonderen. Rond 15 uur arriveerden we bij de gemeentecamping in St. Just en Chevalet. Helaas voor ons ligt deze onderaan de berg en moeten we deze morgen als 1e op om weer op de route te komen.
Aangezien er op de camping geen Wifi was zijn we de berg opgelopen het dorp in. In de plaatselijke kroeg hebben ze wel Wifi. Dus verplicht een terrasje pikken. Nou is dat bij zo'n 30 graden absoluut geen straf!!!

• 01 Juli 2013 - 18:16

Tonny De Vaan:

Hoi, zwoegers. Ja, vanaf nu begint het echte klimwerk en dat gaat nog wel effe door.Wanneer jullie in Le Puy en Velay zijn, kom je op dezelfde route, die wij met de camper terug hebben gevolgd. Aan het einde van de etappe van overmorgen, kom je dan door Pradelles, waar wij hebben overnacht op een camperplaats bij een "Charcuterie". Deze ligt ongeveer één kilometer vòòr Pradelles. Wel op zo'n 1100 mtr hoogte.
    Wel, het gaat nog steeds uitstekend met jullie. Hou zo vol, dan komt het best goed. ook het betere weer draagt daar natuurlijk voor een groot gedeelte aan bij.

Goeie tocht verder en wees voorzichtig met het afdalen.

• 02 Juli 2013 - 07:39

Jan:

Jullie blijven maar als een speer doorgaan, nog geen rustdag gehad of wel?
    Zal vanaf nu wel zwaarder worden, maar wel mooi natuurlijk en met lekker weer erbij, dat is toch heerlijk. Veel plezier en succes.

Jan