Dag 1 Ewijk - Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 1 Ewijk - Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 1 Ewijk - Winterberg

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

01 Augustus 2013 | Duitsland, Winterberg

Vanmorgen rustig aan alles ingepakt in de auto en rond 10 uur vertrokken richting Winterberg (D). Rond de grote steden in Duitsland was het erg druk i.v.m. wegwerkzaamheden. Iets voor 13 uur arriveerden we bij Hotel Resort Winterberg en konden we gelukkig gelijk inchecken. Onze kamer was namelijk al klaar. De racefietsen hangen keurig aan haken in de afsluitbare fietsenstalling. Onze kamer ziet er prima uit!! Super mooie badkamer en heerlijke bedden. Een heerlijk zitje en een flatscreen tv met Nederlandse zenders. En....Wifi! Ontbijt is tussen 8 en 10 uur en het avondeten tussen 18 en 21 uur. Voor het avondeten moeten we het tijdstip doorgeven waarop we willen eten. Dan reserveren ze een tafeltje voor ons. Om 19 uur gaan we dus eten. Rond 14 uur zijn we naar het centrum van Winterberg gelopen. Dit was een wandeling van goed een half uur. Onderweg kwamen we langs de Bob- en Rodelbaan, het boomklimpark en een camping. In de lange straat waar alle winkels, restaurantjes, cafeetjes, hotels en fietsverhuurbedrijven zitten hebben we bij de ijssalon beiden een heerlijke ijscoupe gegeten. Na het rondje centrum gehad te hebben zijn we via het wandelpad door de bossen terug naar het hotel gelopen. Net buiten het centrum liepen we eerst tegen de Skischans (St. Georg Schanze) aan. Hier kon je voor 1 Euro p.p. naar boven. Tonny wilde dat graag dus ik ging braaf mee. Nou ja........ met knikkende knieen. Halverwege de klim naar boven kreeg ik een beetje last van hoogtevrees. Eenmaal boven kon ik me alleen nog maar krampachtig vastklampen aan de omheining en wat foto's maken. Daarna snel naar beneden. Het uitzicht was overigens wel prachtig. Daarna volgde een hele mooie wandeling door het bos over een almaar klimmend pad. We kwamen langs verschillende skipistes en het Langlauf/Biathlon starion. Ook in de zomer leuk om te zien. Het pad eindigde pal voor de ingang van ons hotel. De rugzak naar de kamer gebracht, de rest van het hotel bekeken (fitnessruimte, zwembad, stalling voor de motoren) en daarna met de E-readers lekker op het terras gaan zitten. Tegen 18 uur op de kamer ons opgefrist en om 19 uur naar het dinerbuffet.