Dag 20: Llauro (F) - Argeles sur Mer (F) - Reisverslag uit Llauro, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 20: Llauro (F) - Argeles sur Mer (F) - Reisverslag uit Llauro, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 20: Llauro (F) - Argeles sur Mer (F)

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

11 Juli 2013 | Frankrijk, Llauro

Dag 20: 11 juli 2013
Llauro (F) – Argeles sur Mer (F)
Afstand: 38 km
Gefietst: 1 uur en 53 minuten
Gem. Snelheid: 20 km/u

Vanmorgen om kwart over 6 opgestaan. Om 7 uur stapten we voor het laatste stukje op de fiets. Eerst nog een heel klein stukje omhoog en daarna alleen nog maar afdalen naar St. Jean. In St. Jean hebben we bij de bakker nog snel ons ontbijt naar binnen gewerkt (2 stukken Flan en een flesje Cola). Daarna was het alleen nog maar vlak fietsen over een prachtig nieuw fietspad richting Argeles sur Mer. In een heel rustig tempo kwamen we rond kwart voor 9 Argeles sur Mer (le Village) binnenfietsen. Hier moesten we nog doorheen fietsen want de campings liggen allemaal in Argeles sur Mer Plage. Daar aangekomen kon het zoeken naar een camping beginnen. Gisteravond hadden we op internet al wat voor ons geschikte campings opgezocht en we fietsten het lijstje langs. Bij de 1e camping kregen we te horen dat ze volledig vol geboekt waren tot 20 augustus. Bij de 2e camping hetzelfde verhaal. Maar de jongen van de receptie zei dat we bij hun buren van Camping La Sardane waarschijnlijk wel kans maakten. Dus……..wij naar de buren. En ja hoor! We hadden zelfs keuze uit 4 plaatsen. We kregen de plattegrond met de beschikbare plaatsen erop ingetekend mee en we fietsten een rondje erlangs. Wat ons op viel was dat er bijna alleen maar Fransen op deze megagrote camping (520 staanplaatsen) staan en een paar Belgen en 1 verdwaalde Nederlander. Maar plek nr. 170 (mooi aan de rand van de camping in een lekker rustig hoekje) sprak ons zeer aan. Dus de keus was snel gemaakt. Hier gaan we de rest van onze vakantie staan!! Bij de receptie alle formulieren ingevuld en omdat ze dit jaar 50 jaar bestaan kregen we een fles Rosé cadeau. Eenmaal volledig geïnstalleerd hebben we het thuisfront laten weten dat we op de plek van bestemming waren aangekomen. Daarna zijn we het sanitair gaan checken. Het ziet er prima uit, maar is waarschijnlijk niet toereikend genoeg voor zoveel campinggasten. 6 Toilletten en 6 douches voor ik schat zo’n 600 personen. Maar goed……… we zullen het gaan ervaren. Daarna zijn we naar de Plage gelopen. We zitten 300 m lopen van het strand en de Boulevard met al zijn winkeltjes, barretjes en restaurantjes. Op 500 m zit een prima Intermarché dus voor de boodschappen hoeven we ook niet ver (er is trouwens ook een Petit Casino winkeltje op de camping). Bij de Toeristeninformatie hebben we een lijst opgehaald met de beschikbare hotels in de buurt van onze camping. We moeten immers ook nog onderdak regelen voor onze chauffeurs (Wesley en Pa) die helemaal uit Nederland komen rijden om ons op te halen. We kregen er ook nog een handige kaart van het dorp en de Plage bij zodat we precies konden zien waar we ze konden vinden. Op de lijst van beschikbare hotels stond ook de prijs per nacht voor 2 personen vermeld, dus dat maakte het zoeken een stuk gemakkelijker. De erg dure hotels konden we op deze manier dus al snel van de lijst schrappen. Onder het genot van een drankje op een terras hebben we alles eens bestudeerd. We besloten om terug te lopen naar de camping en met de fiets langs wat hotels te rijden. Het 1e hotel lag in onze ogen te ver van ons vandaan. Het 2e hotel lag vlak bij onze camping (300 m) maar midden in het bruisende centrum van Argeles sur Mer Plage. We twijfelden of dat wel voor voldoende nachtrust zou zorgen, maar we gingen toch maar eens informeren. Eenmaal binnen merkten we helemaal niets meer van de drukte buiten en informeerden we of ze nog een kamer hadden voor 2 personen voor 16 en 17 juli. Dit bleek het geval. We konden zelfs kiezen voor een 2-pers. Bed of voor 2 1-pers. Bedden. Aangezien Opa en kleinzoon denk ik liever apart liggen hebben we de kamer met 2x 1-pers. Bedden geboekt voor ze. We hebben de kamer die ze dan hebben ook nog even persoonlijk bekeken met de receptioniste en die ziet er perfect uit. Van alle gemakken voorzien (Airco, Wifi, Flatscreen tv, Minibar en een balkon) en rustig gelegen aan de achterzijde van het hotel. Wij denken dat wij voor onze chauffeurs een prima onderkomen geregeld hebben. Ze kunnen zo inchecken (de rekening is immers al betaald). Na het regelen van alle formaliteiten zijn we de boodschappen voor vandaag gaan doen. De rest van de dag doen we het rustig aan en vanavond koken we lekker zelf. Vanaf nu kan het relaxen beginnen. Onze fietstrip zit erop. Het was een geweldige ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is. We hebben genoten van het fietsen en de prachtige gebieden waar we doorheen kwamen. Het vele klimwerk is ons meegevallen (ook al zaten er af en toe wel heel pittige stukjes bij) en hebben we zeer goed doorstaan (overal fietsend boven gekomen). Hiervoor wil ik Wendy Niels (mijn fysiotherapeute) hartelijk bedanken. Zonder haar intensieve behandeling was mij dit waarschijnlijk niet gelukt. Wat het weer betreft mogen we absoluut niet klagen, want we hebben slechts 2 ochtenden in de regen gefietst. Het was verder prima fietsweer en de laatste week zelfs zo zonnig en warm dat we vroeg in de ochtend gefietst hebben en voor de warmte op de campings konden zijn. De campings onderweg waren stuk voor stuk van prima kwaliteit. De maaltijden in de restaurants zeer divers en soms heel verrassend. Kortom: HET WAS SUPER!!!!

• 11 Juli 2013 - 21:57

Carolien:

Goed gedaan!! Nu lekker uitrusten! Groetjes, Carolien

• 12 Juli 2013 - 08:43

Jan:

Mooie training voor de tochtjes van de rest van het jaar!
    Zo te lezen hebben jullie er inderdaad van genoten, kan het me voorstellen.
    Nu lekker een paar dagen zonnen op het strand?
    Of misschien nog ff een flinke wandeling gaan maken, anders worden jullie misschien nog lui.

Nog veel plezier.

Jan

• 13 Juli 2013 - 00:43

Rene:

Gefeliciteerd met het behalen van de eindfinish !
    Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht van jullie.
    Rust nu maar lekker uit en geniet nog van de mooie omgeving, deze ervaring pakt niemand jullie meer af.

Petje af !!

Groeten,

Rene

• 16 Juli 2013 - 09:28

Wendy Niels:

Gefeliciteerd bikkels!!
    Echt goed gedaan van jullie!!
    Geniet nu nog maar lekker van jullie vakantie.

En natuurlijk geen dank ;-)

Groetjes,

Wendy