Dag 18: Pézenas (F) - Durban Corbières (F) - Reisverslag uit Durban-Corbières, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 18: Pézenas (F) - Durban Corbières (F) - Reisverslag uit Durban-Corbières, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 18: Pézenas (F) - Durban Corbières (F)

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

10 Juli 2013 | Frankrijk, Durban-Corbières

Dag 18: 9 juli 2013
Pézenas (F) – Durban Corbières (F)
Afstand: 112,5 km
Gefietst: 5 uur en 43 minuten
Gem. snelheid: 19,6 km/u

Gisteravond bij de afwas stond Bas (we weten inmiddels hoe het stel uit Leiden heet: Bas en Kitty) er ook. Hij had gezien dat ik een verslag van onze reis op internet had staan. Hij vroeg of hij de website ook mocht bekijken en dus kreeg hij van ons het visitekaartje dat we voor deze reis hebben gemaakt. Nadat we alles alvast een beetje ingepakt hadden zijn we rond 9 uur gaan slapen. Dit keer hadden we de voortent helemaal open laten staan want het zou droog blijven. Rond half 1 in de nacht werd ik wakker van het getik op de tent. REGEN!!! Snel het bed uit en de deuren dicht maken. Om half 6 stonden we op en om half 7 zaten we op de fiets. Vandaag zouden we bij de Middellandse Zee uitkomen en vanaf daar langs het Canal du Midi langs Béziers richting Sallelles D’Aude fietsen. Het begin van het fietspad langs het Canal was nog verhard. Echter zelfs dit was hobbelen en stuiteren. Later werd het weer ouderwets onverhard en leek het weer op een mountainbikepad. Zo kennen we het Canal du Midi weer. Het is weer net zo slecht als 2 jaar geleden toen we ook tijdens onze fietsvakantie langs het Canal du Midi gefietst hebben. Dit keer hebben we gelukkig oersterke vakantiefietsen bij ons en komen we er zonder pech doorheen. Maar………… we weten het nu zeker……. Canal du Midi……. NOOIT MEER!! In Sallelles D’Aude verlieten we het Canal du Midi en reden we het land van de Katharen binnen. Via een licht glooiend gebied en tussen de wijnvelden fietsten we van dorpje naar dorpje. Om 11 uur waren we al in Bizanet en zijn we op het terras gaan zitten voor een Cola. Na kort overleg hebben we besloten om nog zo’n 30 km verder te fietsen naar Durban Corbières. Daar is de Camping Municipal ook weer open nadat het een paar jaar geleden bij noodweer volledig weggespoeld was. Rond 13 uur arriveerden we op de Camping. Het is hier bijna uitgestorven. Er staat slechts 1 Frans gezin op de hele camping. Na een kort gesprekje met hen werd duidelijk dat we konden gaan staan waar we willen en dat de beheerder rond 4 uur aanwezig zal zijn. Ook wisten ze te vertellen dat er 500 m verderop in het dorp een Supermarkt is en een restaurant. Gezien het aantal gereden km’s en na het zien van het prachtige nieuwe sanitair hebben we de tent maar opgezet. We hadden geen zin meer om nog eens 20 km te gaan fietsen met ook nog de beklimming van de Col d’Extreme om bij de eerstvolgende camping te komen. Inmiddels zijn we weer helemaal fris en schoon. Straks nog even in het dorp kijken of we gaan uit eten of dat we in de supermarkt wat gaan halen.