Proeffietsen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Proeffietsen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Proeffietsen

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

12 Mei 2013 | Nederland, Swalmen

Zondag 12 mei 2013
Boukoul - Ewijk
Afstand: 114,4 km
Gem. Snelheid: 18,8 km/u
Gefietst: 6:04 uur

Vannacht heerlijk geslapen in een lekker warm bed. Om 7 uur zijn we opgestaan en hebben we in alle rust de tent, luifel en regenkleding die in de schuur gedroogd waren weer ingepakt. Tassen weer op de fiets en om 8 uur aan een heerlijk ontbijt. Thee, verschillende soorten brood, diversen soorten beleg, een gekookt eitje en een pot thee. We mochten zelfs een lunchpakketje maken maar daar hebben we vanaf gezien. Gisteravond hadden we bij de AH in Swalmen immers al wat lekkers voor onderweg gekocht. Vannacht heeft het behoorlijk geregend maar gelukkig werd het om half 9 droog. Precies op tijd, want wij stapten om 5 over half 9 op de fiets. De regenkleding hebben we vandaag niet nodig gehad. Via een alternatieve route (over de Rijksweg Zuid) zijn we naar Venlo gefietst. De geplande route verliep namelijk tot daar over onverharde paden die vanwege de vele regen er niet echt best bij lagen. Na Venlo hebben we de route weer opgepakt. Ook hier zaten echter wat onverharde paden in de route met als resultaat dat het fietsen steeds moeizamer ging en de wielen een slepend geluid vertoonden. In Nieuw-Bergen toch maar even gekeken wat de oorzaak was. Het bleek dat de hele spatborden volzaten met dikke blubber en klei. Met een takje hebben we deze eruit gepeuterd. In Gennep wilden we onze laatste pauze inlassen. Hier was het vanwege een braderie berendruk en besloten we om dan maar door te fietsen naar Plasmolen. Om 2 uur zaten we uiteindelijk bij “Malle Jan” aan de cola en het gebak. Voor Tonny een punt kruimelpudding vlaai en voor Mariken een punt aardbeienvlaai. De laatste loodjes tegen de wind in (zoals de hele dag al) vielen niet mee. Moe, voldaan en met pijn in de kont kwamen we om half 4 thuis aan. De tassen en fietsen zaten helemaal onder de rotzooi. Tonny heeft snel de fietsen van het ergste vuil ontdaan en Mariken de tassen. De wasmachine draait inmiddels op volle toeren en zelf zijn we ook weer helemaal schoon. De afgelopen dagen waren een prima test voor onze naderende fietsvakantie. De uitrusting is compleet, de fietsen perfect en met de conditie zit het ook wel goed. We zijn er klaar voor!!!

• 20 Juni 2013 - 20:38

Tontje:

Nou, nog twee dagen van voorbereidingen en dan gaat het gebeuren. Inpakken en zorgen dat je niets vergeet. Maar je kent de uitdrukking vast wel: "Alles wat je thuis laat is meegenomen".
    Zaterdag zal het ietsie minder zijn met de weersvoorspellingen, maar daarna ziet het er een stuk beter uit.
    Ik wens jullie een mooie en veilige tocht toe zonder problemen.