Donderdag 5 juni: Abrupt einde vakantie!! - Reisverslag uit Moustiers-Sainte-Marie, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Donderdag 5 juni: Abrupt einde vakantie!! - Reisverslag uit Moustiers-Sainte-Marie, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Donderdag 5 juni: Abrupt einde vakantie!!

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

05 Juni 2014 | Frankrijk, Moustiers-Sainte-Marie

Donderdag 5 juni: Rustdag Moustiers Sainte Marie + abrupt einde onze vakantie

Vannacht heerlijk geslapen en pas om 7 uur wakker. Rond half 8 opgestaan, aangekleed en om 8 uur het brood opgehaald bij de receptie. Daarna op de tegenoverliggende kampeerplaats in het zonnetje heerlijk ontbeten. Vandaag gingen we met de auto de Gorges du Verdon bekijken. Eerst naar La Palud sur Verdon. Via heleboel bochten en langs diepe afgronden kwamen we daar rond 11 uur aan. Bij een bar hebben we op het terras de koffie/cola gedronken. Daarna ging het verder de kloof in. Na 8 km we bij het beginpunt van de wandelroute door de Gorges en bleek dat we niet verder konden rijden. Omkeren dus en de hele weg naar La Palud weer terug. Daarna het dorp door en aan de andere kant de Route de Cretes genomen om naar het uitkijkpunt te gaan waar de klimwanden zijn. Daar aangekomen de auto langs de weg geparkeerd en 5 meter verderop over de balustrade gekeken naar enkele klimmers die aan het afdalen waren de kloof in. Terug bij de auto sloeg de schrik ons om het lijf. Mijn tasje dat op de achterbank lag (half onder mijn jas ) was verdwenen!! Nergens meer te vinden. Ook de handtas van mijn moeder die voorin de auto lag (ook half onder een jas) was foetsie. Alles kwijt! 2 telefoons, 2 portemonnaies met als ons geld en alle ID-kaarten/rijbewijzen/bankpassen/creditcard/overige pasjes, sleutel van de auto, papieren van de auto en de GPS! Mijn moeder is haar telefoon, portemonnaie met bankpasjes/verzekeringspasje/bewijs van stalen heup, paspoort, medicijnen en adressenboekje kwijt. Wonder boven wonder waren ze niet in de kofferbak geweest en had mijn vader al zijn spullen nog. Ook nog 1 GSM dus! Gelijk de ING-bank gebeld en alle passen incl. creditcard laten blokkeren. Daarna Wesley gebeld voor het telefoonnummer van de Rabobank en van Martijn. Via Martijn het nummer van Ralf (tevens onze verzekeringsagent )gekregen zodat we die op de hoogte konden brengen. Martijn heeft geprobeerd T-Mobile te bellen om onze telefoons te laten blokkeren. Dit lukte hem niet vanwege privacy redenen. Ondertussen waren we onderweg naar het politiebureau in Moustiers. Martijn vervolgens opdracht gegevens om de telefoons via internet (de My T-mobile websites) te blokkeren. Dit lukte uiteindelijk wel. Inmiddels waren alle passen en telefoons geblokkeerd en arriveerden we in Moustiers bij de Police Municipal (gemeentepolitie). Daar kregen we te horen dat we bij de Gendarmerie (Rijkspolitie) moesten zijn een stuk verderop. Daar kregen we te horen dat het bureau gesloten was en moesten we achter een Gendarmerie aanrijden naar het bureau in Riez (15 km verderop). En zo geschiedde. In Riez werden we uitstekend in het Engels te woord gestaan door een jonge Gendarme. Hij nam mijn aangifte tot in de puntjes op. We kregen te horen dat het schering en inslag was wat diefstallen betreft op alle uitkijkpunten in de gehele Verdon. Op een enorme poster waarop alle uitkijkpunten met foto afgebeeld waren moest ik aanwijzen bij welk punt ons dat overkomen was. Alles bij elkaar hadden we er 2 uur voor nodig om de aangifte volledig te krijgen. Aangezien er ook identiteitsbewijzen en rijbewijzen gestolen waren kregen we hier ook een stapel papieren voor mee ter legitimatie voordat we weer thuis zijn. Papieren voor de auto, papieren voor de rijbewijzen, papieren voor de ID-kaarten en natuurlijk de aangifte zelf voor de verzekering. Toen ik de Gendarme vertelde dat mijn ouders nog van plan zijn om hun vakantie te vervolgen in Italie zei hij dat ze dan eerst langs de ambassade/consulaat moesten. De papieren die hij ons gegeven had zijn namelijk alleen maar geldig voor onze terugreis en een verblijf van max. 2 weken in Frankrijk. Hij heeft geprobeerd de ambassade in Parijs te bellen bij welk consulaat in deze omgeving zij hiervoor terecht kunnen. Helaas waren ze in Parijs niet meer bereikbaar. Via internet heeft hij vervolgens de dichtstbijzijnde consulaten opgezocht en voor mijn ouders opgeschreven. Ze kunnen hiervoor terecht in : Marseille, Nice of Monaco. Mijn ouders hebben besloten om de rest van hun vakantie in Frankrijk te blijven en niet naar Italie verder te reizen. Probleem opgelost! Terug op de camping hebben we gelijk contact opgenomen met de camping in Cavaillon waar onze auto stond en onze reservesleutels van de auto achtergelaten waren. We gingen de auto gelijk ophalen zodat we morgen terug naar huis kunnen rijden. Na een rit van 2 uur waren we nog net voor sluitingstijd in Cavaillon (19.00 uur). Om 21.00 uur waren we weer terug op de camping in Moustiers. De pizzeria was gelukkig nog open en we hebben er 2 pizza’s en een frietje besteld. Bij de tent bedacht ik me ineens dat ik de reservesleutels van de fietsen nog wel eens kon hebben. Er stond me nog iets van bij dat ik die in een van de fietstassen had gestopt achter een vakje. We hebben 8 fietstassen en bij de laatste bleken die er inderdaad in te zitten!!! Ook het key-koord met de sleutels van de kabelsloten bleken we nog te hebben. Die zaten in de stuurtas. Er hoeven dus geen sloten van de fietsen geforceerd te worden. En we hadden nog meer mazzel!! Het slot van de fietsdrager bleek niet aan de drager te zitten dus die hoeven we niet open te laten knippen. De fietsendrager kan dus probleemloos op de trekhaak. Dus wat op een totale ramp uit leek te draaien viel toch nog een beetje mee. Nieuwe bankpassen en creditcard zijn al geregeld. Nu nog nieuwe ID-kaarten, rijbewijzen, autopapieren, autosleutels, reservesleutels voor de fietsen, nieuwe telefoons met simkaarten en een nieuwe GPS regelen als we weer thuis zijn. Gelukkig hebben we van mijn ouders ruim voldoende contant geld gekregen voor de terugreis. Wij hebben immers niets meer. Hiermee is dus een abrupt einde gekomen aan onze tot vandaag zeer goed verlopen fietsvakantie.

• 06 Juni 2014 - 08:14

Tonny De Vaan:

Verd*******e, das pech hebben. Gelukkig hebben jullie het meeste kunnen oplossen, maar de pret is er op die manier wel snel af. Das te begrijpen.
    Goede terugreis dan maar en misschien tot morgen bij TCW?

• 06 Juni 2014 - 15:58

Nelly De Vaan:

Tonny vertelde me, wat jullie is overkomen.
    Dus ik ben het verslag maar gauw gaan lezen, wat vreselijk dat jullie dit is overkomen.
    Logisch dat jullie terugkomen want zo is de lol er wel van af.

Goede terugreis!

• 06 Juni 2014 - 17:35

Jan:

Dat is idd geen leuk einde van jullie fietsvacantie.
    Mijn zin om ook nog eens naar de Gorges du Verdon te gaan kijken, is meteen een stuk minder geworden.

Hoor het verder wel als jullie weer thuis zijn.

Gr.
    Jan