Ewijk - Cavaillon - Reisverslag uit Cavaillon, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Ewijk - Cavaillon - Reisverslag uit Cavaillon, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Ewijk - Cavaillon

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

29 Mei 2014 | Frankrijk, Cavaillon

Donderdag 29 mei: Ewijk (NL) – Cavaillon (F)

Vanmorgen om 3 uur vertrokken vanuit Ewijk. Tegen 6 uur waren we in de buurt van Bastogne. Hier stond aangegeven dat de grensovergang in Luxemburg naar Frankrijk gesloten was. We hebben de gok niet genomen en zijn dus van de snelweg afgegaan om via de oude route (via Martelange, Arlon en Longwy) naar Frankrijk te rijden. In Martelange (L) nog ff snel de tank volgestopt met wel heel goedkope diesel (€ 1.19 per liter). Om 8 uur reden we bij Toul de Peage op richting het steeds zonniger wordende zuiden. Bij Lyon werden we op de eerste drukte getrakteerd. Deze was echter van korte duur. Bij Vienne wederom wat oponthoud en de ergste drukte tussen Valence en Orange. Er zijn toch wel veel mensen op weg naar het zuiden. Gelukkig geen vrachtverkeer vanwege Hemelvaartsdag. Om 14 uur arriveerden we al bij de Camping in Cavaillon. De receptie was nog gesloten maar de portier liet ons vast binnen en zei dat we maar vast een plekje op een van de tentenveldjes moesten uitzoeken. Het nummer van de gekozen plaats konden we om 15 uur doorgeven toen de receptie open ging. Hier werden wij zeer vriendelijk welkom geheten door Evelien. Alles lekker makkelijk in het Nederlands zodat ook Tonny zijn zegje kon doen. Na het inschrijven hebben we de tent opgezet. Pal naast de camping en onze kampeerplek ligt een heel groot sportcomplex waar het vandaag een drukte van jewelste was. Er bleek een rugby-toernooi aan de gang te zijn waar de hele omgeving op afgekomen was. Gelukkig was dit rond 17 uur afgelopen en keerde de rust weder. Aangezien er vanwege de feestdag geen winkel open was zijn we het stadje ingelopen in de hoop daar iets te kunnen eten. Er bleek flink feest gevierd te worden en er was een zeer grote kermis aanwezig. Nijmegen en Wijchen zijn er niets bij. Bij de schiettent werd volgens ons nog met scherp geschoten. Wat een knallen gaven die geweren. Er kwam zelfs rook vanaf. Mijn oren piepten na enkele minuten nog steeds. Restaurants waren er genoeg, maar allemaal pas open vanaf 19 uur. Aangezien we toch wel honger hadden zijn we uiteindelijk maar naar de McDonalds gelopen die vlak bij de camping zit. Hier hebben we allebei een groot Cajun Chicken menu op. Vanavond zullen we waarschijnlijk vroeg in bed liggen. Hopelijk gaat de harde wind wat liggen zodat het tentdoek niet gaat klapperen. Morgen beginnen we aan onze eerste etappe. Als alles volgens plan verloopt zal deze eindigen in Saint Maximim de la Baume.

• 29 Mei 2014 - 19:46

Tonny De Vaan:

Nou dat begint al goed met die Mac. Morgen maar meteen weer eraf fietsen.

Veel plezier de komende dagen.