Dag 1: Op naar camping de Bosrand in St. Geertruid - Reisverslag uit Sint Geertruid, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 1: Op naar camping de Bosrand in St. Geertruid - Reisverslag uit Sint Geertruid, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 1: Op naar camping de Bosrand in St. Geertruid

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

20 September 2013 | Nederland, Sint Geertruid

Vanmorgen om half 11 hebben we de caravan opgehaald bij mijn ouders (Anneke en Wim) in Beuningen en zijn we naar St. Geertruid gereden. Rond 13 uur kwamen we daar aan. Aangezien Jos (de campingbeheerder) niet zo snel is en zeker niet handig met computers, duurde het even voordat we aangemeld waren (toch zeker een half uur!!). Het was gelukkig nog relatief rustig op de camping en hadden dus alle ruimte om de caravan op zijn plek te zetten. En zoals gebruikelijk, als een van de dochters de caravan meeneemt van pa en ma, wordt er weer eens iets aan gesloopt. Dit keer was het de beurt aan de slinger van het neuswiel. Bij het loskoppelen en het uitdraaien van het neuswiel brak de slinger af toen we het wiel op wilden draaien om de caravan los te koppelen van de trekhaak. Dat werd dus de caravan met de hand van de trekhaak tillen. Daarna kwam de volgende uitdaging: de caravan goed op de plek zetten. Aangezien de plaats iets oploopt kregen wij dat met z'n tweetjes niet voor elkaar. Gelukkig waren een paar andere campinggasten zo vriendelijk om ff mee te duwen. Het sturen ging ook niet zo makkelijk vanwege een niet werkend disselwiel. Ook hier werd de caravan dus iedere keer een stukje voor opgetild. Maar hij staat inmiddels perfect op zijn plek en recht. De voortent moest nog opgezet worden en na wat telefoontje over hoe en wat stond die eigenlijk best nog wel snel. Om half 3 waren we helemaal geinstalleerd. Daarna hebben we Raymond even gebeld met de vraag waar hij na de zomervakantie geweest was om nieuwe onderdelen voor de caravan te halen. Dat bleek dichtbij onze camping te zijn en hier zijn we dus naar toe gereden. Aangezien we een onderdeel van Alko gesloopt hebben kan de slinger niet los geleverd worden. We kregen de volgende 2 mogelijkheden aangeboden: 1. Een heel nieuw disselwiel kopen voor E. 45,00 of 2. maandag op de terugweg even langskomen en de hendel waarschijnlijk nog kunnen repareren. We hebben besloten dat we maandag de caravan weer met de hand op de trekhaak tillen, het disselwiel er onderuit te halen en vervolgend bij die beste man langs te rijden. Als het hem dan toch niet mocht lukken om het te repareren, monteren we alsnog een heel nieuw disselwiel. Dus pa en ma....... de caravan komt hoe dan ook met een heel disselwiel terug!! Weer terug op de camping (om half 4) was het inmiddels al aardig druk geworden. De hele camping is dit weekend volgeboekt met deelnemers aan de MH2D. Vanmiddag kregen we ook een telefoontje van Restaurant de Raadskelder uit Vaals dat onze reserveringsaanvraag voor morgenavond akkoord was. Er werd wel bij vermeld dat vanwege de grote drukte we er rekening mee moesten houden dat we lang aan tafel zouden kunnen zitten (afhankelijk van wat de eerdere gasten bestellen). Wij hebben alle tijd, dus dat is voor ons geen probleem. Het avondeten voor zondag hadden we eerder deze week al geregeld. Dat gaat plaatsvinden in Valkenburg bij een Grieks restaurant dat gevestigd is in een kerk. Gaan we op zondag dus toch eens naar de kerk!!! Vanavond willen we gaan eten bij Auberge de Smockelaer in Slenaken. Hier hebben we niet gereserveerd. We hopen dat ze plek voor ons hebben en anders zijn er in de buurt nog wel andere eetgelegenheden. Tussen 19 en 21 uur kunnen we bij de startlocatie onze startbewijzen ophalen.