Dag 3: MH2D dag 2, 85 km - Reisverslag uit Sint Geertruid, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 3: MH2D dag 2, 85 km - Reisverslag uit Sint Geertruid, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 3: MH2D dag 2, 85 km

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

22 September 2013 | Nederland, Sint Geertruid

Gisteravond voordat we gingen eten in Vaals zijn we eerst nog bij de IJssalon in Mechelen wat gaan drinken met een lekker stuk Limburgse Vlaai erbij. Daarna op naar de Raadskelder! Dit is een geweldig goed restaurant dat zich in de kelders van het oude raadshuis bevind. Een heel leuke inrichting en een gemoedelijke sfeer. En de menukaart......... zeer uitgebreid en voor iedere portemonnaie wat wils. Aangezien we hard gewerkt hadden werden er 3 gangen gekozen uit de kaart. Het was voortreffelijk! Rond 22 uur waren we terug op de camping en zijn we gelijk naar bed gegaan. De wekker liep namelijk om 7 uur vanmorgen weer af. Bij het uitladen van de fietsen uit de auto begon het wat te miezeren. Snel nog even op de buienradar gekeken wat de vooruitzichten waren. Er was verder geen nattigheid meer voorspeld. Om 8 uur dus gewoon naar de start. Hier was het nog opvallend rustig en we konden zo doorfietsen. We hadden beiden vanaf het begin al zware benen en het leek wel of we met lekke banden fietsten. Ook in Zuid-Limburg is er weinig vlak dus het werd een pittig ritje. Na 25 km waren we bij de 1e controle/bevoorradingspost bij Auberge de Smockelaer (jaja, daar waar we vrijdag nog lekker hebben zitten eten). Kort na deze stop kwam de splitsing van de diverse routes en moesten we beslissen welke afstand het vandaag zou worden. Nou... dat was niet zo moeilijk. Het zou de kortste afstand worden!!! Bij de splitsing ging het toch nog even mis en toen zaten we toch nog op de 100 km route. Gelukkig ken ik de weg en wist ik dat we een stukje verderop af konden steken naar de juiste route van 70 km. Er zaten verrassend leuke en mooie stukjes route in die ook door mij nog gefietst waren. En de klimmetjes deden absoluut niet onder dan de bekende die meestal gefietst worden. Wat een pokkedingen zaten erbij. Bij de 2e controle/bevoorradingspost weer de nodige koeken en een flesje aquarius naar binnen gewerkt want de Dode Man kwam eraan. Deze klim blijft altijd lastig en halverwege ging de batterij van mijn Garmin dood. Ikzelf gelukkig niet. Tonny ging zoals gebruikelijk weer als een speer naar boven en ik heb het wat rustiger aan gedaan. Bij de 3e controle/bevoorradingspost wederom wat koeken gegeten en op naar de laatste klimmetjes en de finish. Vlak voor de finish werd Tonny nog in zijn bovenbeen gestoken door een bij/wesp. Hier is bij de EHBO-post aan de finish nog naar gekeken en hebben ze het verzorgt. Binnen in de tent hebben we onze nummerplaatjes weer ingeleverd en kregen we nog een aandenken mee. Ook stond het standje met sportsieraden er weer. We hebben nog even met de juwelenmaakster/goudsmid staan praten en zij gaat informeren bij haar materiaalleverancier of deze nikkelvrij zijn. Zij zal mij hierover via de mail informeren. Indien nikkelvrij......... dan loop ik straks met een hele mooie ketting met een fietsje/kettingschakel of kransje eraan. Terug op de camping ons weer opgefrist en lekker buiten in de zon gaan zitten. Langzaam druppelen de fietsers binnen en is het een bedrijvigheid van jewelste met het opbreken van de tentjes en caravans. De meeste deelnemers moeten om 18 uur de camping verlaten hebben. Wij nemen het er nog even lekker van en gaan om 18 uur naar de kerk in Valkenburg. Niet om de heilige mis te volgen maar om lekker Grieks te gaan eten. Eens wat anders dan een hosti.