Dag 2: MH2D Dag 1 Fietstocht 125 km - Reisverslag uit Sint Geertruid, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 2: MH2D Dag 1 Fietstocht 125 km - Reisverslag uit Sint Geertruid, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 2: MH2D Dag 1 Fietstocht 125 km

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

21 September 2013 | Nederland, Sint Geertruid

Gisteravond heerlijk gegeten in Auberge de Smockelaer. Een 3 gangen Grensmenu voor E. 22,50 pp. Niet duur en erg lekker!! Op de terugweg bij de start de inschrijfbewijzen opgehaald. Het was afgeladen vol in de tent en de rijen stonden tot achterin. Dus dat duurde even. Om 20 uur waren we terug op de camping. Vanmorgen om 7 uur opgestaan en gecontroleerd of de voorband van mijn fiets nog hard was. Niet dus! Dat werd dus nog even een binnenbandje wisselen. Bij het oppompen ging het echter weer mis. Pang!! Klapband. 2 mogelijkheden: of de binnenband zat tussen de buitenband en de velg klem, of de binnenband was van slechte kwaliteit. Er zat in ieder geval een groot gat in. Die hoefden we niet te zoeken, die kon je niet missen. Dus wederom een nieuw binnenbandje erin. Dit keer ging het wel goed. Snel wat broodjes naar binnen en om 8.15 uur op de fiets naar de start. Het was behoorlijk fris maar wel zonnig. De arm en beenstukken aan, evenals de windblocker. Prima fietsweer! Lekker fietsend ging het richting Belgie. Na 25 km hadden we al de eerste controle/bevoorradingspost. Hier een banaantje gegeten en weer snel verder. Vanaf hier begon het klimwerk. Zoals gewoon hier is er niets vlak en gaat alles op en af. De ene klim steiler dan de ander. En die afdalingen............. geweldig! Ik was veruit de beste daler en haalde zelfs snelheden van 70 km/u. Soms was het was zigzaggen tussen de gaten door, maar die kon ik prima aan zien komen. Na zo'n 60 km fietsen was er weer een controle/bevoorradingspost. Hier hadden ze diverse soorten koeken/cakejes/Wafels en die gingen er dus duidelijk in als koek! Na deze post kwam het zwaarste stuk van de route. Vele steile klimmetjes volgden elkaar op. Op 90 km was er alweer een controle/bevoorradingspost bij de mijnen van Blegny. Hier hebben we alleen wat gedronken en zijn snel verder gefietst voor de laatste 35 km. Ook hier werden we weer getrakteerd op 3 pittige klimmen. Op de laatste klim in Belgie kwamen we boven 2 leden van WTC Druten tegen. Hier hebben we even mee staan praten. Aangezien de organisatie geen vergunning had gekregen om door de voerstreek te fietsen moesten we via een lange rechte weg op de kortst mogelijke manier weer naar Nederland terug. Hier volgde nog een laatste klimmetje en was het via het plateau terugfietsen naar de startlocatie. Wij zijn hier niet meer naar toe gefietst en gelijk doorgereden naar de camping. Om 14.00 uur waren we terug. Gelijk douchen, want het was nog rustig. Er zijn maar 12 douches op de hele camping dus dat wordt straks anders in de rij staan. De fietskleren hangen lekker buiten op het droogrek en de fietsen staan weer achterin de auto. Om 19 uur gaan we eten bij de Raadskelder in Vaals. Tot die tijd lezen of computeren we wat.