Dag 8: Bredene - Kamperland - Reisverslag uit Kamperland, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 8: Bredene - Kamperland - Reisverslag uit Kamperland, Nederland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 8: Bredene - Kamperland

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

31 Juli 2014 | Nederland, Kamperland

Dag 8 : donderdag 31 juli 2014
Bredene(B) –Kamperland: 95,9 km
Gefietst: 5 uur, 15 minuten en 59 seconden
Gemiddelde snelheid: 18,2 km/u

Gisteravond nog tot laat plezier gehad van de kakelkippen (3 Belgische meiden) naast ons. Het was al na middernacht toen we eindelijk de slaap konden vatten. Vanmorgen stonden we toch maar weer om 6 uur op en om 7 uur stapten we weer op de fiets. Na een kwartiertje fietsen kwamen we al een bakker tegen en hier kochten we 2 stukken Flan. We bleven vandaag alleen maar langs de kust fietsen. Van de ene boulevard naar de andere. De mooiere waren: Blankenberge, Heist, Knokke en Vlissingen. We passeerden onderweg ook nog de zeehaven van Zeebrugge. Bij Breskens moesten we met de Fast Ferry naar Vlissingen. Het was er zo druk dat we niet eens met de eerstvolgende afvaart mee konden. Na 3 kwartier wachten om bij de kassa op de boot te komen was het nog een klein half uurtje varen naar de overkant. In de rij voor de kassa stonden nog 2 vakantiefietsers achter ons. Zij kwamen uit Frankrijk en waren van gepensioneerde leeftijd. Ze woonden in de buurt van Lyon en waren met de auto naar Lille gereden. Vanaf hier waren ze langs de kust aan het fietsen in de richting van Den Haag. In Den Haag gaan ze naar het oosten om vanuit Arnhem weer terug naar Lille te fietsen. Ook vertelden ze dat ze volgend jaar in Cambodja en Thailand gaan fietsen en het jaar erna in Zuid-Oost India. Zo zie je maar weer dat er meer van die gekken zijn die het heerlijk vinden om vakantie te vieren op een fiets. Zo rustig als het aan de Belgische kust was, zo druk was het aan de Nederlandse. Het lijkt wel of alle Belgen, Duitsers en Nederlanders hier aan de kust zijn. En dan ook nog op de fietspaden waar wij overheen fietsen. Ze kijken nergens naar dus het was goed uitkijken en het tempo ging er bijna helemaal uit. Toen we rond 13 uur bij de camping kwamen die wij op het oog hadden voor vandaag kregen we te horen dat deze helemaal vol was. De beste man wist ons ook te vertellen dat alle campings hier langs de kust bomvol zitten. We maakten volgens hem alleen maar kans als we een behoorlijk stuk van de kust af zouden gaan. Op het terras van de camping hebben we toen maar eerst wat te drinken besteld en gekeken waar we dan heen moesten. Ik heb Tonny vervolgens toch maar de lijst met campings langs de route gegeven en die is wat campings gaan bellen. Bij de camping Anna Friso in Kamperland kreeg hij te horen dat zij voor ons fietsers nog wel ergens een plekje hebben waar we kunnen staan. Dat was dus een hele opluchting! Vanaf Westkapelle was het nog een uurtje fietsen (20 km) en rond 14 uur arriveerden we aan de zuidkant van de stormvloedkering. De camping ligt hier vlak naast en is omgeven door een windmolenpark. De receptie was nog gesloten, maar de meneer die Tonny gesproken had zat op het terras en die kwam gelijk naar ons toelopen. We kregen een mooie grote onofficiële plaats (tussen 2 stacaravans) tegen een aangepast fietsertarief. Er zijn geen winkels in de buurt maar de camping heeft een prima restaurant met bar en terras. Morgenvroeg om 8 uur gaat de campingwinkel open en de eigen bakker. Vanavond eten we in ieder geval in het restaurant en morgen zien we wel hoe laat we vertrekken. Om te voorkomen dat we ons weer bij campings melden die vol zitten heeft Tonny alvast gebeld met de camping in Hoek van Holland. Deze hebben morgen in ieder geval een plekje voor ons dus we kunnen morgen met een gerust hart gaan fietsen.