Maandag 2 juni - Reisverslag uit La Colle-sur-Loup, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Maandag 2 juni - Reisverslag uit La Colle-sur-Loup, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Maandag 2 juni

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

02 Juni 2014 | Frankrijk, La Colle-sur-Loup

Maandag 2 juni: Le Muy – Le Bar sur Loup
Gefietst: 4 uur, 57 minuten en 8 seconden
Afstand: 74,9 km
Gem. Snelheid: 15.1 km/u
Max. snelheid: 48,6 km/u
Min. Snelheid: 4,7 km/u (toen moest ik afstappen)

Gisteravond uitgebreid gegeten in het restaurant van de camping. Als voorgerecht voor ons beiden natuurlijk de meloen met ham. Als hoofdgerecht had Tonny een schnitzel en ik een eendenbout. Dit werd geserveerd met een salade, frietjes en een stukje groentequiche. Uiteraard namen we ook nog een nagerecht. Tonny een coupe vanille-ijs en ik een coupe met crème-brulee-ijs. Daarbij nog de nodige drankjes (cola en een karaf water). Het sloeg gelijk een gat in onze begroting, maar ach….. het was heerlijk!! Vanmorgen waren we al vrij vroeg wakker. Om half 6. We zijn toch maar opgestaan en zaten om kwart over 6 al op de fiets. Op naar de bakker (we hadden gisteren gezien dat die al om 6 uur open was)! Dit keer wat extra ingeslagen. Naast de gebruikelijke pain au raisins namen we ook nog 2 stukken kaaspizza mee. Een keer iets hartigs in plaats van alleen maar zoet. Het zou immers een lastige dag worden. Het klimwerk ging beginnen. Al vrij snel buiten le Muy begon het lichtjes op te lopen. Daarna ging het door een prachtig natuurgebied waar we ineens iets heel aparts tussen de bomen zagen. Een enorm veld vol met zonnepanelen!! In de middle of nowhere! Hier hebben we natuurlijk foto’s van gemaakt. Na een korte afdaling kwamen we in een dal. Aan de andere kant lag boven op de heuvel (berg) een prachtig dorpje: Callian. Tonny vond het er mooi liggen, maar het werd iets minder mooi van ligging toen ik zei dat we daar doorheen moesten fietsen. Dit betekende dus een klim van ca. 7 km met stijgingspercentages tot wel 8%. Op Tonny’s vraag of ik er klaar voor was kwam mijn antwoord: ja… ik ben er helemaal klaar mee! Lachend en vol goede moed ging het naar boven. De klim viel achteraf reuze mee en werd uiteraard weer gevolgd door een prachtige afdaling. Eenmaal beneden ging het gelijk via de andere bergwand weer omhoog naar het volgende dorp. We kwamen steeds meer in het ritme en boven in het dorp trakteerden we onszelf op een welverdiende cola. Tonny ging dit keer afrekenen en kwam terug met de mededeling dat ze de prijzen hier aardig weten te raken: 6 euro voor 2 colaflesjes! Afzetters! We zijn maar snel verder gegaan en kregen een hele lange afdaling naar Grasse. Hier was het erg druk met verkeer en begon onze laatste klim van de dag. Weer zo’n 7 km klimmen met een stijgingspercentage van ca. 6%. Net buiten Grasse zat er een steil stukje in de klim en moest ik even pas op de plaats maken. Het lukte niet om tijdig terug te schakelen en moest even van mijn fiets af. Gelukkig hebben we een Rohloff-naaf waarmee je vanuit stilstand de juiste versnelling kunt schakelen. Na even op adem gekomen te zijn ben ik weer op de fiets gestapt. We waren daarna zo boven en er volgde een afdaling van 4 km naar Le Bar sur Loup. Eenmaal in le Bar sur Loup zijn we gestopt om te kijken hoe we bij de camping moesten komen. Volgens de GPS lag de camping ergens rechts van ons. Wij zagen aan onze rechtse kant echter alleen maar een diep dal. Het zal toch niet waar zijn dat de camping helemaal “en bas” ligt?? Links van ons lag een restaurant en voor de zekerheid hebben we daar even geïnformeerd waar de camping was. Het antwoord was: “en bas”. Helemaal beneden dus!! De toegangsweg naar de camping lag een paar kilometer verderop in de afdaling. Dit was daar duidelijk aangegeven. Rond 12.30 uur arriveerden we bij de camping. De receptie was gesloten (vanaf 12 uur) en er was niemand te bekennen. We zijn de camping opgelopen want er waren gasten zat. Ook diverse met van die mooie gele kentekenplaten met NL op hun auto/caravan. Daar informeer je dan natuurlijk waar je de beheerder kunt vinden. Ik was naar beneden gelopen en Tonny richting het zwembad. Tonny stond hier te praten met Nederlandse campinggasten die hier al jaren kwamen. Tijdens het gesprek kwam de beheerder per toeval de receptie binnenlopen. Een plekje was toen snel geregeld. We hebben een leuke plek op een van de vele terassen die de camping rijk is. Het uitzicht is prachtig en we zijn omringd door allerlei fruitbomen. De diverse vruchten (kersen, bessen en een soort abrikozen) zijn rijp en mag je plukken en opeten. Vanavond gaan we maar weer eens uit eten in het restaurant op de camping. De prijzen zijn heel schappelijk. Morgen volgt weer een zware dag met veel klimwerk.

• 02 Juni 2014 - 21:05

Pa En Ma Kuppens:

Hallo luitjes,

Zo te zien gaat alles goed. Mooie plaatjes!
    Zoals aangekondigd, staan wij inmiddels in Moustiers. Camping St. Jean.
    Zien jullie woensdag.

Groeten van ons.