Dag 4 Winterberg - Ewijk - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 4 Winterberg - Ewijk - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 4 Winterberg - Ewijk

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

04 Augustus 2013 | Duitsland, Winterberg

Vanmorgen al om iets voor 8 de tassen in de auto gezet en klokslag 8 uur aan het ontbijtbuffet. Het weer was vandaag wel goed in Winterberg dus we konden nog een klein rondje fietsen voordat we naar huis gingen. Na het ontbijt op de kamer nog omgekleed en daarna om half 9 uitchecken. Bij het afrekenen was het maar goed dat we de bonnetjes van de consumpties nog even nakeken, want er was een bonnetje van iemand anders op ons kamernummer terechtgekomen. Na correctie van het totaalbedrag konden we dus alsnog afrekenen. Het rondje van vandaag ging richting Bad Berleburg en Schmallenberg. Gelukkig voor ons was het in tegengestelde richting dan het rondje dat we gisteren met de auto gedaan hadden en een wel heel pittige klim voorschotelde. Die klim mochten we vandaag dus af. Via een mooie lange afdaling en vervolgens een dal ging het naar Bad Berleburg. Het verliep lekker vlot. Daarna kwam een lange klim die in 2 etappes naar boven ging naar Jagdhaus en waar we onderweg prachtige vergezichten voorgeschoteld kregen. Van Jagdhaus ging het met een bloedgang en via de erg steile afdaling (meer dan 13%) en met nogal wat scherpe bochten naar beneden richting Schmallenberg. Licht klimmend ging het verder en de laatste 7 km naar het hotel was het nog even pittig doortrappen. Rond half 12 waren we terug bij het hotel. De fietsen ingeladen in de auto, bij de receptie 2 handdoeken opgehaald en vervolgens nog even lekker gezwommen in het zwembad. Daarna douchen en omkleden en nog een Cola en een Sinas gedronken op het terras ter afsluiting. Het was een zeer geslaagd lang weekend Winterberg en absoluut voor herhaling vatbaar. Je kunt er zoveel doen (o.a. fietsen en wandelen) en er is zoveel te zien. Hotel Resort Winterberg is hiervoor de perfecte uitvalsbasis en absoluut een aanrader. De terugweg naar Ewijk verliep iets anders dan de heenweg. Dit keer had de navigatie een wel heel aparte route voor ons. We zijn dit keer dwars door Essen gestuurd (wel via een snelweg) en helemaal om Oberhausen heen. Het was wel sneller dan de heenweg, dus dat was mooi meegenomen. Om kwart over 3 waren we weer thuis en kon het uitpakken beginnen. De was is inmiddels weer gedraaid en hangt aan de waslijn. Het kliekje Chinees ligt uit de vriezer en zal straks zeker smaken.