Dag 8: Gray (F) - Meursault (F) - Reisverslag uit Meursault, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 8: Gray (F) - Meursault (F) - Reisverslag uit Meursault, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 8: Gray (F) - Meursault (F)

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

29 Juni 2013 | Frankrijk, Meursault

Dag 8: 29 juni 2013
Gray (F) – Meursault (F)
Afstand: 108,5 km
Gefietst: 5 uur en 55 minuten
Gem. snelheid: 18,3 km/u

Gisteravond kwam er tot mijn grote schrik een grote groep jongeren de camping op. Ik zei tegen Tonny: “achteraan op de camping (heel ver weg van ons) is vast nog wel een mooi plekje voor hen”. Tonny keek mij vragend aan. Hij is nog niet zo bekend met die groepen Franse jongeren die op een camping verblijven. Dat betekent: tot laat in de nacht een heleboel herrie op de camping. Nou……….. en dat hebben we geweten!!! Tot wel 3 uur ’s nachts was het bal. En het begon ook nog eens flink te regenen. Vanmorgen om 7 uur toch maar opgestaan om de boel in te pakken. Het weer was ons even goedgezind en we kregen 1 uur de tijd om droog in te pakken. Om half 9 toen we op de fiets stapten gingen de sluizen weer open. Tot het middaguur hebben we in de stromende regen gefietst. We zagen er niet uit!! De hele dag is het verder droog gebleven maar het was zwaar bewolkt en ja hoor……….daar was ie weer……..de wind (tegen kracht 4)! Moe maar voldaan arriveerden we rond kwart over 3 in de middag op Camping La Grappe d’Or in Meursault. We hebben een prachtige plek boven op de Donjon van de camping. Met uitzicht over de wijnvelden en heuvels van de Cote de Beaune in de Bourgogne. Inmiddels zijn we weer helemaal schoon en fris en zit de was in de wasmachine. Daarna nog ff in de droger en alles is weer schoon. Vanavond eten we gezellig in het restaurant van de camping. We zullen eens flink uitpakken en mijn verjaardag waardig afsluiten. Morgen kijken we wat we doen. We doen het rustig aan. Ontbijt is besteld en waarschijnlijk gaan we morgenmiddag nog een stukkie verder fietsen (of niet, als we geen zin hebben). Het weer wordt vanaf morgen gelukkig een heel stuk beter (zeggen ze).

• 29 Juni 2013 - 20:36

Wim Kuppens:

Lang zal ze leven! Enne... het weer wordt beter!

Groetjes van Pa en Ma.

P.s. Ma heeft al weer flink babbels.

• 29 Juni 2013 - 21:28

Nelly De Vaan:

Mariken, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Geniet verder van jullie fietstocht.

Groetjes Nelly

• 29 Juni 2013 - 21:38

Jan:

Mariken, Proficiat met je verjaardag.

Niet te geloven dat jullie na 1 week al in de Bourgogne zitten.
    Lekker tussen de wijnvelden.

Veel fietsplezier nog de komende dagen met waarschijnlijk mooi weer en meer hoogteverschillen.

• 29 Juni 2013 - 22:54

Rene Linda Lukas Minoes:

Uiteraard ook namens ons van harte gefeliciteerd met je verjaardag Mariken.
    Pak maar zo'n lekker Frans wijntje op je gezondheid en Tonnie een lekker koud Frans biertje.
    Als jullie morgen nou niet weten wat je moet gaan doen dan zou ik als ik jullie was een lekker stukje gaan fietsen, ze zeggen dat Frankrijk geweldig is om te fietsen.
    Doe er je voordeel mee en wellicht heb ik nog wel meer tips voor jullie om de vakantie door te komen, maar deze bewaar ik voor later.
    Hartelijke groeten vanuit een zonnig Ewijk (28 graden) !!!

Rene

• 30 Juni 2013 - 21:29

Carolien:

Ook wij willen je nog feliciteren! Hopelijk hebben jullie de komende dagen beter weer! Groetjes van de Schoenmakertjes