Dag 5: Charny sur Meuse - Velle sur Moselle - Reisverslag uit Velle-sur-Moselle, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 5: Charny sur Meuse - Velle sur Moselle - Reisverslag uit Velle-sur-Moselle, Frankrijk van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 5: Charny sur Meuse - Velle sur Moselle

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

26 Juni 2013 | Frankrijk, Velle-sur-Moselle

Dag 5: woensdag 26 juni 2013
Charny sur Meuse (F) – Velles sur Moselle (F)
Afstand: 143,9 km
Gefietst: 7 uur en 37 minuten
Gem. snelheid: 18,9 km/u

Gisteravond een heerlijk 3-gangen menu in een restaurant gegeten met mijn ouders. Daarna nog gezellig zitten kletsen in de caravan. Rond 22 uur hebben we de zithoek omgebouwd tot slaapplek en zijn we naar bed gegaan. Helaas voor mijn moeder werd zij aan het begin van de nacht goed ziek. Vanmorgen om kwart voor 7 opgestaan en de spulletjes weer aan de fiets gehangen. Tonny is samen met mijn vader naar de bakker geweest, maar die had helaas alleen maar brood en croissants voor het ontbijt. Om 8 uur vertrokken we met een zonnetje. Mijn ouders gingen ook inpakken en richting Nederland. Al snel werd het mistig en vlak voor Verdun hebben we gelijk maar bij een bakker ons eten voor onderweg gekocht. Dit keer een lekker romig koffiebroodje. De mist trok al snel op en we hebben de hele weg in de zon gefietst. Tegen het middaguur nog even met mijn ouders gebeld hoe het met mijn moeder was. Ze waren toch nog even bij een huisarts langs geweest, maar de wachtkamer zat zo vol dat ze maar weer vertrokken zijn. Het kon wel wachten tot Nederland vond mijn moeder. Toen we goed en wel weer verder fietsten kwamen Tonny en Nelly de Vaan ons tegemoet rijden in hun camper. Die werd dus midden op straat stilgezet en we hebben wat met elkaar gekletst. Tonny de Vaan hoorde waar we wilden stoppen deze dag en adviseerde ons gebruik te maken van het mooie weer en een stuk door te fietsen. Dat zouden we dus doen als het gaandeweg nog steeds goed ging! Om 14 uur reden we Toul binnen. Ruim op tijd dus. Aangezien we de komende tientallen kilometers geen voorzieningen meer tegen komen hebben we wat spulletjes gekocht bij de Lidl om niet te verhongeren (Luikse Wafels en zoete broodjes!! Jammie!!). Vanaf Tou zijn we langs de Moselle (Moezel) gaan fietsen. Dit ging over een prachtig fietspad dat er midden doorheen liep (zowel links als rechts van ons water). Rond 15 uur waren we in de plaats waar we eigenlijk de overnachting gepland hadden. Het ging echter zo goed dat we dus nog 30 km doorgefietst zijn naar Velles-sur-Moselle. Hierdoor wordt de geplande afstand van morgen korter. De vooruitzichten voor morgen zijn niet echt veelbelovend. Regenbuien! Om 17 uur hadden we tabak van het fietsen en zijn we de Camping Municipal in Velles-sur-Moselles opgefietst. Een beetje een dooie boel maar wel netjes. Er kwam iemand uit een caravan lopen en die ging de Patron voor ons bellen. Ondertussen hadden we alvast een plekje uitgekozen recht tegenover het toiletgebouw. Lekker makkelijk dus. Na ongeveer 10 minuten kwam de patron er aan en hebben we alle formaliteiten afgehandeld. Daarna de tent opgezet en ingericht en ons opgefrist onder de douche. Nog snel even met Wesley gebeld om te zeggen dat we wederom geen internet hebben en gevraagd of hij dat even voor ons op de website wilde zetten. Daarna belde mijn moeder dat ze thuis waren en al bij de huisarts langs was geweest. Conclusie: zeer zware blaasontsteking!! Gelukkig valt dat dus achteraf mee. Mam….. Beterschap!! Net heerlijk ons eigen potje gekookt in een soort kantine binnen in het toiletgebouw/receptie. Dat wordt dus afwassen! Daarna kruipen we lekker in ons tentje om nog wat te lezen en morgen willen we weer vroeg op pad.

• 26 Juni 2013 - 19:55

Lianne Kroes:

Maar goed dat er ook nog zoiets is al bellen.