Dag 1: Ewijk - Beverlo - Reisverslag uit Beverlo, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu Dag 1: Ewijk - Beverlo - Reisverslag uit Beverlo, België van Mariken Kuppens - WaarBenJij.nu

Dag 1: Ewijk - Beverlo

Door: Mariken

Blijf op de hoogte en volg Mariken

22 Juni 2013 | België, Beverlo

Dag 1: Zaterdag 22 juni 2013
Ewijk – Beverlo (B)
Afstand: 124,2 km
Tijd gefietst: 6 uur en 50 minuten
Gemiddelde snelheid: 18,2 km/u

Vanmorgen om 8 uur was het dan zo ver. We werden uitgezwaaid door Martijn, Wesley en René. Na het opdraaien van de Julianastraat hoorden we achter ons ook nog Francien ons een goede reis toeroepen. De zon scheen uitbundig, de temperatuur was prima (korte broek/shirt korte mouw) en de wind was stevig (uiteraard vol tegen!). In het wiel van Tonny ging het in een heerlijk vakantietempo richting Eindhoven. Om half 12 stonden we dan ook al voor het Centraal Station in Eindhoven. Hier begint de route van Paul Benjaminse naar Barcelona. Voordat we hieraan begonnen zijn we eerst op het terras van Eetcafé Bolle Boel neergestreken voor een heerlijk colaatje. Onze meegenomen broodjes smaakten er prima bij. Tegen 12 uur verdween de zon en werd het steeds bewolkter. Ook de wind deed er nog een schepje bovenop. Via hele mooie fietspaden door natuurgebieden en over kaarsrechte oude spoorbanen die omgetoverd zijn tot fietspad ging het verder richting Beverlo. Af en toe viel er een drupje regen maar dat stelde eigenlijk niets voor. Nat zijn we er niet van geworden. Ongeveer 10 km voor ons eindpunt van vandaag hebben we bij café de Uitzichttoren nog een colaatje gedronken om te voorkomen dat we veel te vroeg bij John en Marga aan zouden komen. Wat zijn die Belgische kroegen toch gezellig (en Martijn….. die bierkaart!!!!!) en voordelig. Uiteindelijk toch maar weer de fiets op voor de laatste loodjes van vandaag. Op ongeveer 5 km voor Beverlo hoorden we een knal van Tonny’s fiets komen en daarna een schavend geluid langs de remblokken. Spaak geknapt en dus een slagje in het wiel!! Provisorisch de spaak weer klemgezet tussen andere spaken en voorzichtig doorgefietst. Om 16.10 uur arriveerden we bij John en Marga. Hier werden wij vriendelijk onthaald door John en de honden Luuk (groot formaat) en Bart (klein formaat). Ook Marga kwam ons gelijk begroeten en ging na het horen van de spaakbreuk gelijk de fietsenmaker in het dorp bellen om dit te laten repareren. Tonny mocht gelijk komen en John is gezellig met hem meegefietst. Ondertussen werd ik door Marga van een heerlijk bakkie thee voorzien en hebben we gezellig zitten kletsen. Er waren nog 2 gasten gearriveerd en die stonden inmiddels onder de douche (die we gezamenlijk delen). Na een klein kwartiertje waren Tonny en John alweer terug en het wiel is weer voorzien van alle spaken en weer helemaal rond. En dat voor slechts 3 Euro!! Helemaal top. Inmiddels waren Marie-Lotte (??) en Guy klaar met douchen en werden wij door Marga naar ons onderkomen gebracht. En wat voor onderkomen!!! Een hele etage voorzien van slaapdeel, eethoek en zithoek. En van alle gemakken voorzien. De keuken en het sanitair is beneden en delen wij met de andere gasten. Na heerlijk douchen en omkleden hebben we ons buiten onder de overkapping bij Guy, Marie-Lotte, John en Marga gevoegd en gezellig zitten kletsen. Een gezamenlijke hobby (fietsen/wielrennen) zorgt daar uiteraard vanzelf voor. Marga ging de keuken in en we werden uitgenodigd om tegen 18 uur onder de verwarmde overkapping aan te schuiven voor het 3-gangen diner. Ze aten zelf ook mee wat zeer gezellig was. Vooraf kregen we een heerlijke salade van tomaat, mozzarella en krulsla. Als hoofdgerecht kwam er pasta bolognese op tafel en een heerlijke salade. Het toetje was om te smullen: rijstepap met warme kersen en een toefje slagroom. Kortom: het avondeten was voortreffelijk en ging erin als koek!!!! Nu dus even dit verslag schrijven en dadelijk nog even gezellig met de anderen bij elkaar zitten. De eerste dag zit erop en is prima verlopen (op die gebroken spaak na dan). Mijn been heeft het prima gedaan en Tonny heeft perfect kopwerk hiervoor verricht. Ons onderkomen is perfect en de gastheer John, gastvrouw Marga en gasten Marie-Lotte en Guy zijn top! Morgenvroeg om half 8 staat het ontbijt voor ons klaar. We willen namelijk om 8 uur de fiets op. De vooruitzichten voor morgen zijn iets minder maar dat mag de pret niet drukken. De bedoeling is om morgen te eindigen in Godinne.

• 22 Juni 2013 - 22:52

Rene:

Had je vorig weekend maar niet zoveel moeten vreten, dan had die spaak het wel gehouden.
    Peter heeft nog gebeld en wil morgen gaan fietsen, ik ga in ieder geval lopen aangezien onze navigator er niet bij is. Ik ben in ieder geval blij dat jullie goed aangekomen zijn en wens jullie morgen wederom een prachtige fietsdag toe.
    P.s de politie heb ik nog niet hoeven bellen.

• 23 Juni 2013 - 10:31

Tonny De Vaan:

Goed begin toch? Nou ja, gebroken spaak. Kleinigheidje houd je altijd. Als dat alles is. Hoop dat het vandaag mee valt met het weer. We rijden op dag 5 naar Dun sur Meuse en proberen jullie route tegendraads te volgen, tenminste zoveel mogelijk waar dat kan. Wie weet, komen we elkaar dan tegen???

Maak er een mooie fietsdag van...........